Usługi osobiste przyszłością telewizji

Według najnowszych badań usługi osobiste i interaktywne będą katalizatorami rozwoju mobilnej telewizji. Dlaczego?

pr
pr
Udostępnij artykuł:

 Według najnowszych badań, zleconych przez firmę Nokia i przeprowadzonych przez dr Shani Orgad z London School of Economics, usługi osobiste i interaktywne będą katalizatorami rozwoju mobilnej telewizji. Raport zatytułowany „This Box Was Made For Walking” („Ta technologia została stworzona dla tych, którzy żyją w ruchu”) traktuje o wpływie telewizji mobilnej na branżę mediową i reklamową. Przewiduje on, że korzystanie z usług telewizji mobilnej będzie o wiele bardziej osobiste w porównaniu z tradycyjnym medium. Będzie to mieć także wielki wpływ na samych odbiorców usług oraz działalność dostawców treści i reklamodawców. Odbiorcy będą mogli pobierać treści w każdym miejscu i o każdej porze, samodzielnie decydując o tym, co chcą oglądać. Użytkownicy będą w stanie tworzyć i przesyłać własne materiały telewizyjne, a dostawcy i reklamodawcy będą mieć możliwość dostosowania oferty do oczekiwań odbiorców. „Aby usługi telewizji mobilnej stały się czymś więcej, niż tylko wersją przenośną telewizji tradycyjnej, będą musiały opierać się na istniejących kanałach i programach. Ważne przy tym będzie wykorzystanie możliwości, jakie daje Internet” — mówi dr Shani Orgad. „Telewizja mobilna stanie się platformą multimedialną, dla której duże znaczenie będą miały personalizacja, interaktywność i treści tworzone przez użytkowników”.  „Wkraczamy w nową erę telewizji — medium opartego na usługach osobistych i korzystaniu z treści wideo”, mówi Harri Männistö, dyrektor w dziale Multimedia w firmie Nokia. „Raport London School of Economics podkreśla szerokie możliwości stojące zarówno przed nadawcami, jak i reklamodawcami w nowej erze telewizji mobilnej". Według raportu najważniejszą funkcją telewizji mobilnej będzie, popularne już dziś, udostępnianie treści tworzonych przez użytkowników. Można to wywnioskować m.in. z ogromnego wzrostu zainteresowania serwisem YouTube. W miarę jak konsumenci będą coraz częściej używać urządzeń mobilnych do tworzenia materiałów wideo, zaczną pojawiać się nowe platformy umożliwiające dystrybucję i rozpowszechnianie treści wśród innych użytkowników. Na rozwój tego trendu w przyszłości wskazuje działalność amerykańskiej stacji telewizyjnej Current TV, w której 30% treści tworzą odbiorcy. Reklama pięciosekundowaDr Orgad zbadała wpływ telewizji mobilnej na branżę reklamową. Autorka raportu uważa, że przed tą branżą otwierają się nowe możliwości w zakresie skuteczniejszego docierania do odbiorców i interakcji z grupami docelowymi. Dzięki telewizji mobilnej reklamodawcy będą w stanie dopasować nadawane treści do potrzeb użytkowników na poziomie niemożliwym do uzyskania w przypadku telewizji tradycyjnej. Osiągną w ten sposób większą skuteczność reklam w porównaniu z zamieszczanymi w Internecie. W raporcie zaznaczono także kwestię prowadzonych przez reklamodawców badań nad spotami o długości 5 i 7 sekund, lepiej dostosowanymi do dynamicznego stylu życia potencjalnych odbiorców usług telewizji mobilnej.  Jakie programy zyskają popularność?Raport przewiduje, że oferta programowa telewizji mobilnej będzie stanowić połączenie treści spotykanych w telewizji tradycyjnej oraz materiałów tworzonych z myślą o nowym medium.  Wg  badań do najpopularniejszych treści telewizji mobilnej będą należeć wiadomości, programy rozrywkowe (seriale, programy typu reality show, komedie i kreskówki), programy sportowe i muzyczne, a także audycje dla dzieci. Materiały będą oczywiście dostosowane do preferencji odbiorców:· Programy informacyjne będą o wiele krótsze i bardziej zwięzłe · Zwiększone zostaną możliwości interaktywnego uczestnictwa w teleturniejach i wpływ odbiorców na fabułę seriali. · Coraz większą popularność zdobywać będą materiały tworzone przez użytkowników.· Wprowadzone zostaną nowe formaty nadawcze: na przykład w Chinach film „Kung Fu Szał” podzielono na dziesięć segmentów dostosowanych do możliwości telewizji mobilnej. Nowe programy telewizyjneW miarę rozwoju telewizji mobilnej popularność będą również zdobywać programy w nowym formacie. Oto kilka przykładów: · Twarze i zbliżenia — ze względu na małe rozmiary ekranu nadawcy będą koncentrować się na twarzach występujących w programach osób, a odbiorcy na widocznych w zbliżeniach szczegółach — nie na całości obrazu jak w przypadku telewizji tradycyjnej. · Na deser — programy telewizji mobilnej będą tak przygotowane, aby ich oglądanie nie zajmowało wiele czasu. · Odcinki mobilne — treści podzielone na fragmenty i dostosowane rozmiarem do możliwości urządzeń mobilnych. · Spektakle wizualne — nadawcy będą skupiać się na stronie wizualnej oferowanych treści, a nie konwencjonalnej narracji, podkreślając znaczenie obrazu.  · Treści lokalne — programy traktujące o bieżących sprawach ważnych dla użytkowników w danym regionie.  Nowa definicja czasu najwyższej oglądalnościWedług raportu najlepszym czasem antenowym w telewizji mobilnej może być wczesne popołudnie. Teoria ta jest wsparta badaniami przeprowadzonymi wśród konsumentów w Europie, gdzie stwierdzono wysoki poziom korzystania z usług telewizji mobilnej podczas dnia, jak również w tradycyjnych porach dużej oglądalności telewizji tradycyjnej, czyli wcześnie rano i wieczorem. Raport „This Box Was Made For Walking” opracowała dr Shani Orgad, wykładowca na wydziale Mediów i Komunikacji London School of Economics. Autorka oparła się na istniejącej literaturze, analizie próbnych wdrożeń usług telewizji mobilnej, informacjach uzyskanych podczas wywiadów przeprowadzonych z ekspertami z branży telewizyjnej, mobilnej, reklamowej i innych branż związanych z mediami, a także danych zebranych podczas imprez branżowych.

pr
Autor artykułu:
pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji