Vectra wdraża rozwiązanie GenAI w obsłudze klienta

Vectra, jedna z największych sieci kablowych w Polsce, wprowadza autorskie narzędzie wykorzystujące generatywną sztuczną inteligencję do pogłębionej analizy rozmów z klientami. Technologia, oparta na Google Cloud, automatycznie analizuje 100 proc. rozmów w czasie rzeczywistym. Operator podaje, że ma to poprawić jakość obsługi i efektywność sprzedaży.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Vectra wdraża rozwiązanie GenAI w obsłudze klienta

Rozwiązanie CallAI ma zapewniać kompleksową analizę wszystkich rozmów z Klientami w czasie rzeczywistym w oparciu o model AI do przetwarzania języka naturalnego. System korzysta z zaawansowanych algorytmów do automatycznej identyfikacji obszarów wymagających udoskonalenia, umożliwiając natychmiastową reakcję na pojawiające się wyzwania w obsłudze klienta.

Dlaczego operator stawia na sztuczną inteligencję?

W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań, które wymagają złożonej konfiguracji reguł i dużego zespołu do obsługi, CallAI ma działać autonomicznie i być zarządzany przez niewielką liczbę osób. Dzięki temu znacząco ma wrosnąć efektywność obsługi, co powinno przełożyć się na wyższy poziom satysfakcji i lojalności klientów. W dodatku CallAI systematycznie optymalizuje procesy sprzedażowe poprzez analizę skuteczności różnych strategii komunikacji i identyfikację najlepszych praktyk.

- Konsekwentnie inwestujemy w poprawę Customer Experience i analizę potrzeb naszych Klientów – powiedział Grzegorz Gwoźdź, Enterprise Architect w Grupie Vectra. - Rozwiązanie, które stworzyliśmy, pomaga zlokalizować nawracające problemy na bieżąco, tak by rozwiązywać je systemowo. Zapewnia również zgodność z wewnętrznymi regulacjami firmy i optymalizuje komunikację marketingową. W efekcie nasi Klienci otrzymują szybką i skuteczną pomoc oraz usługi lepiej dopasowane do swoich potrzeb – dodał.

Vectra twierdzi, że system przynosi wymierne rezultaty. Konwersja sprzedażowa jest wyższa w przypadku klientów z wysokim wskaźnikiem zadowolenia. Dodatkowo, system wprowadza innowacyjne podejście do zarządzania call center poprzez automatyczne planowanie pracy konsultantów w oparciu o przewidywane natężenie ruchu, co przekłada się na efektywniejsze wykorzystanie zasobów i krótszy czas oczekiwania Klientów na połączenie. CallAI umożliwia także automatyczne generowanie grafików, co ma bezpośredni wpływ na optymalizację obsługi.

Firma planuje udostępnić swoje rozwiązanie jako usługę komercyjną dla zewnętrznych podmiotów. System został doceniony podczas tegorocznego Google Cloud Summit Poland, gdzie Vectra otrzymała prestiżową nagrodę AI Impact 2024. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025