Kilkanaście tygodni temu z powodu rozwoju pandemii koronawirusa gospodarka Polski została zamrożona, m.in. odwołano imprezy masowe, zamknięto szkoły, uczelnie, kina, teatry itp., wprowadzono ograniczenia w handlu, czy w zakresie swobodnego poruszania się, a gdzie to możliwe wprowadzono pracę zdalną. Ograniczenia wpłynęły na wzrost oglądalności telewizji.
W okresie od 12 marca do 25 maja 2020 roku statystyczny Polak w wieku 4 i więcej lat każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 290 minut. W porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku był to okres o 33 minuty dłuższy - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Wyraźne wzrosty ATV odnotowano w każdej grupie wiekowej. Wśród widzów od 16 do 49 lat średni czas oglądania telewizji zwiększył się o 28 minut (do 222 minut), 4-15 - 18 minut (do 150 minut), 16-29 - 10 minut (do 116 minut), - 30-49 - 34 minut (do 276 minut), 50+ - 43 minuty (do 420 minut), a 65+ - 37 minut (do 445 minut).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/telewizja-z-duzym-spadkiem-wplywow-reklamowych-na-chwile-obecna-ciezko-prognozowac-jak-bedzie-wygladac-jesien,7170530564266113a ##
We wszystkich analizowanych grupach wyraźnie zwiększyła się również średnia całodobowa telewizyjna widownia. W 4+ było to o 819 tys. do 7,22 mln oglądających (wartość podlega dużym wahaniom w ciągu doby - w prime-time wynosi kilkanaście mln, w ciągu dnia jest to kilka mln, a w godzinach późnonocnych spada poniżej 1 mln). Wśród widzów od 16 do 49 lat średni poziom widowni zwiększył się o 326 tys. osób (do 2,65 mln), 4-15 - 58 tys. osób (do 479 tys.), 16-29 - 34 tys. osób (do 471 tys.), - 30-49 - 277 tys. osób (do 2,17 mln), 50+ - 426 tys. osób (do 4,08 mln), a 65+ - 190 tys. osób (do 2,03 mln).
Zasięg telewizji niemal bez zmian

Pomimo wyraźnego wzrostu średniego ATV oraz AMR na porównywalnym poziomie rok do roku pozostał 1-minutowy zasięg telewizji. Fakt ten należy interpretować tak, że większość osób oglądająca telewizję linearną na co dzień korzysta z tego medium intensywniej w okresie epidemii kononawirusa. Z kolei większość osób nie oglądająca telewizji na co dzień nie wykonywała tej czynności w badanym okresie.
RCH 1 min w grupie 4+ zwiększył się o 294 tys. widzów do 24,51 mln. W 16-49 wzrost wyniósł 188 tys. do 10,13 mln.
Spośród wszystkich analizowanych grup kosmetyczny spadek odnotowano wśród osób w grupie 16-29 lat - RCH 1 min spadł o 41 tys. widzów do 2,16 mln.

Z wykresu, prezentującego średni dobowy ATV dzień po dniu w okresach od 1 marca do 25 maja 2020 roku i od 1 marca do 25 maja 2019 roku wynika, że zasięg w weekendy jest wyraźnie wyższy niż w dni powszednie (w soboty jest to najczęściej kilkanaście minut, a w niedziele - kilkadziesiąt minut).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-2019-rok-atv-top-kanaly-programy-reklama,7173202253018753a ##
Dane pokazują, że w pierwszej dekadzie marca br. wskaźnik ATV był podobny względem pierwszej dekady marca ub.r. (około 250 minut w dni powszednie i ponad 300 minut w niedziele). Zasięg oglądania telewizji zaczął rosnąć 11 marca 2020 roku - tego dnia rząd podjął decyzję m.in. o zamknięciu placówek oświatowych i szkół wyższych od 12 marca.
Po 20 kwietnia, czyli w okresie tzw. odmrażania gospodarki (wówczas rząd stopniowo zaczął łagodzić obostrzenia) średni czas oglądania telewizji zmalał, ale był wyższy, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jak wynika z naszej analizy, w okresie zamrożenia gospodarki (od 12 marca do 19 kwietnia br.) ATV względem analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł o 52 minuty do 311 minut, a tzw. odmrażania gospodarki (od 20 kwietnia do 25 maja br.) - o 13 minut do 268 minut.












