W czasie pandemii wzrósł czas oglądania telewizji, zasięg bez zmian (analiza)

Od 12 marca do 25 maja czas oglądania linearnej telewizji wśród wszystkich widzów był o 33 minuty dłuższy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W okresie zamrożenia gospodarki ATV wzrósł o 52 minuty, a tzw. odmrażania gospodarki - o 13 minut - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Kilkanaście tygodni temu z powodu rozwoju pandemii koronawirusa gospodarka Polski została zamrożona, m.in. odwołano imprezy masowe, zamknięto szkoły, uczelnie, kina, teatry itp., wprowadzono ograniczenia w handlu, czy w zakresie swobodnego poruszania się, a gdzie to możliwe wprowadzono pracę zdalną. Ograniczenia wpłynęły na wzrost oglądalności telewizji.

W okresie od 12 marca do 25 maja 2020 roku statystyczny Polak w wieku 4 i więcej lat każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 290 minut. W porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku był to okres o 33 minuty dłuższy - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Wyraźne wzrosty ATV odnotowano w każdej grupie wiekowej. Wśród widzów od 16 do 49 lat średni czas oglądania telewizji zwiększył się o 28 minut (do 222 minut), 4-15 - 18 minut (do 150 minut), 16-29 - 10 minut (do 116 minut), - 30-49 - 34 minut (do 276 minut), 50+ - 43 minuty (do 420 minut), a 65+ - 37 minut (do 445 minut).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/telewizja-z-duzym-spadkiem-wplywow-reklamowych-na-chwile-obecna-ciezko-prognozowac-jak-bedzie-wygladac-jesien,7170530564266113a ##

We wszystkich analizowanych grupach wyraźnie zwiększyła się również średnia całodobowa telewizyjna widownia. W 4+ było to o 819 tys. do 7,22 mln oglądających (wartość podlega dużym wahaniom w ciągu doby - w prime-time wynosi kilkanaście mln, w ciągu dnia jest to kilka mln, a w godzinach późnonocnych spada poniżej 1 mln). Wśród widzów od 16 do 49 lat średni poziom widowni zwiększył się o 326 tys. osób (do 2,65 mln), 4-15 - 58 tys. osób (do 479 tys.), 16-29 - 34 tys. osób (do 471 tys.), - 30-49 - 277 tys. osób (do 2,17 mln), 50+ - 426 tys. osób (do 4,08 mln), a 65+ - 190 tys. osób (do 2,03 mln).

Zasięg telewizji niemal bez zmian

Pomimo wyraźnego wzrostu średniego ATV oraz AMR na porównywalnym poziomie rok do roku pozostał 1-minutowy zasięg telewizji. Fakt ten należy interpretować tak, że większość osób oglądająca telewizję linearną na co dzień korzysta z tego medium intensywniej w okresie epidemii kononawirusa. Z kolei większość osób nie oglądająca telewizji na co dzień nie wykonywała tej czynności w badanym okresie.

RCH 1 min w grupie 4+ zwiększył się o 294 tys. widzów do 24,51 mln. W 16-49 wzrost wyniósł 188 tys. do 10,13 mln.

Spośród wszystkich analizowanych grup kosmetyczny spadek odnotowano wśród osób w grupie 16-29 lat - RCH 1 min spadł o 41 tys. widzów do 2,16 mln.

grafika

Z wykresu, prezentującego średni dobowy ATV dzień po dniu w okresach od 1 marca do 25 maja 2020 roku i od 1 marca do 25 maja 2019 roku wynika, że zasięg w weekendy jest wyraźnie wyższy niż w dni powszednie (w soboty jest to najczęściej kilkanaście minut, a w niedziele - kilkadziesiąt minut).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-2019-rok-atv-top-kanaly-programy-reklama,7173202253018753a ##

Dane pokazują, że w pierwszej dekadzie marca br. wskaźnik ATV był podobny względem pierwszej dekady marca ub.r. (około 250 minut w dni powszednie i ponad 300 minut w niedziele). Zasięg oglądania telewizji zaczął rosnąć 11 marca 2020 roku - tego dnia rząd podjął decyzję m.in. o zamknięciu placówek oświatowych i szkół wyższych od 12 marca.

Po 20 kwietnia, czyli w okresie tzw. odmrażania gospodarki (wówczas rząd stopniowo zaczął łagodzić obostrzenia) średni czas oglądania telewizji zmalał, ale był wyższy, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jak wynika z naszej analizy, w okresie zamrożenia gospodarki (od 12 marca do 19 kwietnia br.) ATV względem analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł o 52 minuty do 311 minut, a tzw. odmrażania gospodarki (od 20 kwietnia do 25 maja br.) - o 13 minut do 268 minut.

grafika

mk
Autor artykułu:
mk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące