W dół wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych

Firma eMarketer prognozuje spadek wydatków na reklamę w serwisachspołecznościowych na rynku amerykańskim.

km
km
Udostępnij artykuł:

Nakłady te mają w bieżącym roku spaść o 3 procent w porównaniu zrokiem 2008: z 1,18 do 1,14 miliarda dolarów.

To zasadniczy zwrot w porównaniu z poprzednimi latami, jako że w2008 roku odnotowano wzrost o 33 procent, a w roku 2007 o 129procent.

Główną przyczyną spadku są problemy z jakimi boryka się pod tymwzględem MySpace. W grudniu ubiegłego roku eMarketer szacował, żewydatki na reklamę w tym serwisie wyniosą w roku bieżącym 630milionów dolarów, a teraz ta prognoza została obniżona do 495milionów dolarów, co będzie oznaczało spadek o 15 procent.

Za to największy rywal MySpace jakim jest Facebook ma odnotowaćtutaj wzrost o 9,5 procenta, do poziomu 230 milionów dolarów.

Firma eMarketer prognozuje również, że na całym świecie wydatkina reklamę w MySpace wyniosą w 2009 roku 520 milionów dolarów (pozaUSA - 25 mln USD), a w Facebook 300 milionów dolarów (poza USA - 70mln USD).

źródło: eMarketer

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"