W informacjach i publicystyce Onet tuż przed WP.pl, a Interia wyraźnie przed Gazeta.pl

W kategorii informacji i publicystyki Onet.pl ma nieco więcej użytkowników i odsłon niż WP.pl, natomiast Interia.pl zdecydowanie wyprzedza Gazeta.pl. W skali roku Interia zanotowała duży wzrost.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W marcu br. strony informacyjne i publicystyczne Onetu odwiedziło 8,44 mln realnych użytkowników, czyli 29,95 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 165,33 mln odsłon, a każdy korzystał z tych witryn średnio przez 32 minuty i 59 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Analogiczna sekcja WP.pl zanotowała prawie pół miliona użytkowników mniej (7,96 mln) i nieco mniej odsłon (163,42 mln) od Onetu, za to średni czas korzystania z niej był dłuższy, wyniósł 39 minut i 10 sekund.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-i-aplikacje-internetowe-w-polsce-w-marcu-2018-roku-ila-czasu-internauc-spedzaja-na-facebook-onet-wp-i-google ##

Dział informacyjno-publicystyczny Interii przy 6,82 mln użytkowników miał 95,15 mln odsłon oraz 17 minut i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Natomiast taka sekcja Gazeta.pl miała 4,86 mln użytkowników, 76,63 mln odsłon oraz 20 minut i 27 sekund średniego czasu korzystania.

grafika

Tylko na komputerach sekcja informacyjno-publicystyczna WP.pl miała więcej użytkowników niż analogiczny dział Onetu (5,39 mln wobec 5,2 mln) i nieco dłuższy przeciętnych czas korzystania przez odwiedzającego (35 minut i 53 sekundy wobec 34 minut i 3 sekund), za to znacznie mniej odsłon (85,93 mln wobec 96,01 mln).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-i-aplikacje-internetowe-w-polsce-w-marcu-2018-roku-ila-czasu-internauc-spedzaja-na-facebook-onet-wp-i-google ##

Natomiast taki dział Interii wyraźnie wyprzedził analogiczną sekcję Gazeta.pl pod względem liczby użytkowników (3,76 mln wobec 2,51 mln) i odsłon (49,57 mln wobec 33,71 mln), ale nieco krótszy średni czas spędzony przez odwiedzającego (18 minut i 35 sekund wobec 19 minut i 59 sekund).

grafika

Z kolei na urządzeniach mobilnych strony informacyjno-publicystyczne Onetu miały więcej użytkowników od takich witryn WP.pl (5,4 mln wobec 4,69 mln), ale mniej odsłon (69,32 mln wobec 77,49 mln) i krótszy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego (18 minut i 48 sekund wobec 25 minut i 11 sekund).

Dział Interii odwiedziło 4,34 mln internautów, natomiast sekcja Gazeta.pl miała 3,21 mln użytkowników.

grafika

W każdym z analizowanych portali sekcję informacyjno-publicystyczną odwiedziła mniej więcej połowa wszystkich użytkowników portalu. W przypadku Onetu ten wskaźnik wyniósł 47,9 proc., na WP.pl - 52,86 proc., na Interii - 46,22 proc., a na Gazeta.pl - 47,92 proc.

Na WP.pl dział informacyjno-publicystyczny wygenerował 5,37 proc. odsłon całego portalu. W przypadku Onetu było to 9,27 proc., a w przypadku Interii - 11,49 proc. Za to na Gazeta.pl taka sekcja zanotowała 28,04 proc. odsłon całego portalu.

Jest to związane m.in. z faktem, że serwis mailowy Gazeta.pl notuje wielokrotnie mniejszą odwiedzalność niż analogiczne witryny Onetu, WP.pl i Interii. Ponadto serwis sportowy, inaczej niż u konkurentów, działa pod osobną domeną Sport.pl. W konsekwencji cała Gazeta.pl ma wiele razy mniej odsłon niż trzy inne z czołowych portali.

grafika

W skali roku sekcja informacyjno-publicystyczna Onetu zyskała 2,5 pkt proc. zasięgu (to 9,1 proc. w górę), ale straciła 9,13 mln odsłon oraz minutę i 26 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 5,2 i 4,2 proc. w dół).

Analogiczny dział WP.pl minimalny wzrost zasięgu (o 0,07 pkt proc., czyli 0,2 proc.), wyraźny wzrost liczby odsłon (o 25,09 mln, a więc 18,1 proc.) i niewielki spadek przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego (o 33 sekundy, czyli 1,4 proc.).

Mocno wzrosły statystyki stron informacyjno-publicystycznych Interii. Zyskały one 6,28 pkt proc. zasięgu i 28,62 mln odsłon (to 35 i 43 proc. w górę), przy spadku średniego czasu korzystania o minutę i 58 sekund (czyli 10,2 proc.).

Z kolei podobna sekcja Gazeta.pl straciła 2,42 pkt proc. zasięgu i 36,45 mln odsłon (12,3 i 32,2 proc. w dół), a przeciętny czas korzystania z niej wydłużył się o minutę i 16 sekund (a więc 6,6 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"