W informacjach i publicystyce WP przed Onetem. TVN24.pl przed Interią, a Wyborcza.pl przed Gazeta.pl (TOP10)

Najpopularniejszym portalem w kategorii informacji i publicystyki (uwzględniając tematykę regionalną) jest WP.pl, wyprzedzająca we wszystkich Onet głównych statystykach. Natomiast TVN24.pl na wyższe wyniki od Interii, a Wyborcza.pl od Gazeta.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony WP.pl z kategorii informacyjno-publicystycznej w marcu br. odwiedziło 9,2 mln realnych użytkowników, czyli 32,3 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 193,51 mln odsłon, a każdy spędził średnio 36 minut i 6 sekund - pokazują statystyki z badania Gemius/PBI przygotowane dla Wirtualnemedia.pl.

Natomiast Onet.pl w tej dziedzinie tematycznej miał 8,41 mln użytkowników, 140,45 mln odsłon oraz 27 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzjącego

Po ponad 100 mln odsłon zanotowały jeszcze dwa portale: TVN24.pl (120,39 mln) i Naszemiasto.pl (140,62 mln). Ten pierwszy odwiedziło 7,59 mln internautów, a każdy przeciętnie spędził na stronie aż godzinę, 7 minut i 36 sekund. Natomiast Naszemiasto.pl (Grupa Polska Press), agregujący serwisy o kilkudziesięciu miastach i regionach, miał 7,2 mln użytkowników oraz 6 minut i 3 sekundy średniego czasu korzystania.

W zestawieniu między tymi portalami znalazła się Interia.pl, która w kategorii informacyjno-publicystycznej zanotowała 7,51 mln odwiedzających, 93,59 mln odsłon oraz 16 minut i 41 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

Portal „Gazety Wyborczej” Wyborcza.pl zanotował wyższy zasięg niż Gazeta.pl (oba serwisy należą do Agory). Miał 7,17 mln użytkowników, 65,39 mln odsłon oraz 10 minut i 16 sekund średniego czasu korzystania przez internautę, natomiast Gazeta.pl - 5,79 mln użytkowników, 44 mln odsłon oraz 11 minut i 59 sekund przeciętnego czasu korzystania.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-i-aplikacje-mobilne-w-polsce-top20-kwiecien-2019-facebook-przed-wirtualna-polska-gemius-pbi,7171076326025345a ##

W rankingu są też portal innego dziennika - „Super Expressu” (z 4,77 mln użytkowników i 43,46 mln odsłon), a także witryna Radia ZET (5,58 mln użytkowników i 34,39 mln odsłon) oraz Pikio.pl (4,8 mln użytkowników i 78,58 mln odsłon).

Zestawienie obejmuje ruch w całej kategorii informacji i publicystyki - nie tylko tematykę ogólnokrajową, lecz także regionalną i lokalną. Stąd obecność na liście Naszemiasto.pl, a także wysoka pozycja Wyborcza.pl (mającej wiele sekcji regionalnych) wobec Gazeta.pl. Dla porównania: Wyborcza.pl bez uwzględniania tematyki regionalnej miała w marcu 4,42 mln użytkowników i 29,5 mln odsłon.

grafika

W skali roku WP.pl w kategorii informacji i publicystyki zyskała 3,98 pkt proc. zasięgu i 30,09 mln odsłon (to odpowiednio 14,1 i 18,4 proc. w górę), natomiast średni czas spędzony przez użytkownika zmalał o 3 minuty i 4 sekundy (czyli o 7,8 proc.).

Onet.pl zanotował spadek o 0,49 pkt proc. zasięgu, 24,88 mln odsłon oraz 5 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania (to 1,6, 15 i 17,7 proc. w dół). Interia.pl przy wzroście zasięgu o 2,14 pkt proc. (8,8 proc.) straciła 1,2 mln odsłon (1,3 proc.) i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania (3 proc.), natomiast Gazeta.pl mimo wzrostu zasięgu o 3,68 pkt proc. (22,2 proc.) zanotowała spadek liczby odsłon o 24,97 mln (36,2 proc.) i przeciętnego czasu korzystania o 7 minut i 46 sekund (39,3 proc.).

TVN24.pl zyskał 3,14 pkt proc. zasięgu i 4,17 mln odsłon (13,4 i 3,6 proc. w górę) przy spadku średniego czasu spędzonego przez internautę o 26 minut i 54 sekundy (28,5 proc.). Natomiast Wyborcza.pl zanotowała wzrost zasięgu (o 4,08 pkt proc., czyli 19,4 proc.) i liczby odsłon (o 6,65 mln, 11,2 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu korzystania o 55 sekund (8,2 proc.).

Natomiast we wszystkich statystykach zyskały Naszemiasto.pl, Pikio.pl i SE.pl. Pierwszy portal osiągnął wzrost o 1,31 pkt proc. zasięgu, 31,01 mln odsłon i 24 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę (to 5,5, 28,3 i 7,1 proc. w górę), drugi - 2,97 pkt proc. zasięgu, 29,94 mln odsłon oraz 6 minut i 31 sekund przeciętnego czasu korzystania (21,5, 61,5 i 54,5 proc. w górę), a trzeci - 3,81 pkt proc. zasięgu, 19,11 mln odsłon oraz minutę i 15 sekund średniego czasu korzystania (29,6, 78,5 i 24,6 proc. w górę).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii