W Polsat News reklamuje się więcej marek, ale to Wydarzenia 24 emitują więcej reklam

W sierpniu br. liczba aktywnych reklamowo marek w Polsat News była niemal dwukrotnie większa niż w siostrzanym kanale Wydarzenia 24, ale to w tej drugiej stacji wyemitowano dużo więcej reklam — wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
W Polsat News reklamuje się więcej marek, ale to Wydarzenia 24 emitują więcej reklam
Dorota Gawryluk w Polsat News prowadzi program "Kalejdoskop"

Sprawdzamy, ile w stacjach informacyjnych jest reklam i kto reklamuje się najczęściej. Po Republice, wPolsce24, TVP Info i TVN24 pod lupę wzięliśmy także kanały informacyjne Polsatu.

Z danych Nielsen Audience Measurement Polska, do których dotarły Wirtualnemedia.pl wynika, że w sierpniu br. w Polsat News reklamowało się 361 marek, które pojawiły się w 14 512 spotach. To dało stacji 16,71 mln zł cennikowych (bez rabatów) wpływów z reklam.

Z kolei w lipcu było 350 aktywnych brandów, 16 635 spotów i 17,11 mln zł przychodów cennikowych, zaś w czerwcu - 352 marki, 15 753 spoty i 21,35 mln zł wpływów cennikowych.

Mniej marek, ale więcej spotów

W siostrzanej informacyjnej stacji Polsat News, czyli w kanale Wydarzenia24 (materiały do niego przygotowuje w dużej mierze zespół Polsat News) w omawianych okresach promowało się dużo mniej brandów, ale spotów wyemitowano znacznie więcej. Z kolei wpływy reklamowe (cennikowe) były na podobnym, a nawet wyższym poziomie niż w Polsat News.

I tak: w sierpniu w Wydarzeniach 24 reklamowało się 196 marek, pokazano 21 558 reklam, co dało stacji 19,52 mln cennikowych wpływów z reklam. W lipcu były to 194 marki, 23 807 spotów i 18,39 mln zł cennikowych przychodów, zaś w czerwcu: 202 brandy, 23 832 reklamy i 21,3 mln zł wpływów.

Z czego wynikać może ta różnica? Polsat News często zmienia ramówkę, rezygnując z części bloków reklamowych, by pokazywać transmisje różne wydarzeń i wydania specjalne. Inaczej jest w Wydarzeniach 24, gdzie nie ma transmisji ani relacji specjalnych, a rytm dnia wyznaczają serwisy informacyjne.

Całe spektrum reklamodawców

W Polsat News najmocniej reklamowały się w sierpniu: Litorsal (456 spotów), Lidl (440), Tyskie (349), Biedronka (296), Lacalut (281), Lay's (278), Allegro (271), Vizik (251), Media Expert (250), Endokrinol i PKO BP (po 247).

Spora liczba brandów wyemitowała od 100 do 200 spotów w sierpniu. Wśród nich były m.in. McDonald's, Żywiec, Regenerum, Lech, Kaufland, Eleven Sports, Carrefour.

W kanale Wydarzenia24 aktywność marek była dużo większa. Te najaktywniejsze wyemitowały w sierpniu po kilkaset spotów: Finish (725), Tyskie (702), Vanish (498), Warka (491), Nurofen (505), Zbyszko (574), Kasztelan (552), Harnaś (460).

Spora liczba marek pojawiła się średnio w liczbie od 200 do 400 reklam, jak np. Łomża, Lech, Mk Cafe, Plus, Rankomat, PKO BP, Regina, Santander Bank Polska, Media Expert, Lidl, Cilit, Calgon, Heineken.

W kanale Wydarzenia24 w sierpniu dominowały (pod względem liczbowym) reklamy farmaceutyków (produktów OTC), a także piwa.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów