W poszukiwaniu straconego czasu marketera

Jak wynika z badań niemieckiego Uniwersytetu w Mannheim, marketerzy spędzają nawet 2/3 czasu na rutynowych zadaniach operacyjnych. Dodatkowo, jak pokazują dane BrandMaker, od 20 do 40% czynności, jakie wykonują pracownicy marketingu, nie przyczynia się do osiągnięcia strategicznych celów. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi MRM (Marketing Resource Management) pozwala zwiększyć efektywność zarządzania danymi marketingowymi, zaoszczędzić czas i usprawnić realizację kampanii marketingowych. 

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Dostępność danych

Projekty marketingowe realizuje z reguły kilka osób. Do tego dochodzą podmioty zewnętrzne. Jeśli kluczowe pliki przechowywane są na dysku lokalnym lub na mailu, to trudno o sprawny przepływ informacji między wszystkimi zainteresowanymi. Rozwiązaniem może być wdrożenie specjalnej platformy jak Media Pool firmy BrandMaker, która pozwala zgromadzić wszystkie pliki w jednym miejscu oraz szybko i sprawnie odnaleźć poszukiwany plik w dowolnym formacie. Dostęp do materiałów mają nie tylko pracownicy firmy, ale również współpracujące przy kampanii agencje marketingowe i PR-owe, domy mediowe czy drukarnie. Możliwość nadania określonych uprawnień poszczególnym osobom czyni system zarządzania plikami bezpiecznym i przejrzystym.

Plik nie jedno ma imię

Jednym z najczęstszych grzechów, prowadzących do chaosu w dokumentach, jest przechowywanie wielu wersji tego samego pliku, zamiast tylko jego ostatecznej wersji. Warto od czasu do czasu zrobić porządek w swoich folderach projektowych i na dyskach wspólnych. Ważne jest też wprowadzenie jednolitego systemu nazewnictwa plików w całej firmie, które ułatwi znalezienie właściwego dokumentu.

Nie tylko według projektów

Przechowywanie danych według projektów jest funkcjonalne, ale ma też swoje wady. Warto pomyśleć o dodatkowym sposobie katalogowania plików tak, aby osoby realizujące podobne zadania, mogły skorzystać ze wzorców już istniejących w organizacji, a nie tworzyć wszystko od zera. Rozwiązanie BrandMaker do zarządzania identyfikacją wizualną pozwala łatwo stworzyć bazę najlepszych praktyk i dokumentów dostępnych dla wszystkich pracowników, jak również wybranych podmiotów zewnętrznych.

Nie jeden format

Finalne wersje projektów warto mieć zapisane w najczęściej używanych formatach – tak, aby nie tracić czasu na ich poszukiwanie lub adaptację materiałów. Korzystając z platformy jest to wygodniejsze, gdyż narzędzie Media Pool  pozwala na automatyczną konwersję do właściwego formatu.

Komunikacja dwustronna

Współpracując z agencją, warto pamiętać o wzajemnym przekazywaniu sobie materiałów na bieżąco – tak, aby obie strony miały aktualne i obowiązujące wersje. To samo dotyczy wytycznych dotyczących CI. Powinny być dostępne dla wszystkich w wygodny i przejrzysty sposób, jak na platformie do zarządzania identyfikacją wizualną BrandMaker. Jeśli agencja ma przygotować właściwe materiały, najpierw musi otrzymać odpowiednie wytyczne.

Niekończąca się historia

Akceptacja materiałów i niekończące się nanoszenie drobnych poprawek to zmora większości marketingowców i agencji. Aby zaoszczędzić czas sobie i innym, trzeba zacząć od precyzyjnego briefu, a uwagi przekazywać w sposób jasny, konkretny i  zbiorczy. Najlepiej zebrać uwagi od wszystkich zainteresowanych i dopiero przekazać je grafikowi lub agencji. To znacznie skraca czas wypracowania wersji finalnej.

Błędne koło

Jeśli w już zaakceptowanym i wykorzystanym materiale wkradł się błąd, trzeba go poprawić. To pozwoli zaoszczędzić czas w przyszłości i uniknąć powtórzenia tego samego błędu.

Rozwiązania typu MRM wspierają działy marketingu w optymalizacji działań, codziennej pracy i minimalizują ilość czasu potrzebnego na wykonanie rutynowych zadań. Przy dobrze wybranym module narzędzi do zarządzania zasobami marketingowymi od BrandMaker dokumenty mogą zostać uporządkowane, ich nazwy ujednolicone, a raz wykorzystane wersje materiałów mediowych skatalogowane. Gdy dokumenty są uporządkowane i ogólnodostępne, liczba popełnianych błędów spada, a satysfakcja z codziennych obowiązków wzrasta.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"