W programach lojalnościowych najważniejsza elastyczność

Prowadzone przez sklepy programy lojalnościowe charakteryzują się różnymi właściwościami. Które z nich najbardziej przemawiają do konsumentów? Na to pytanie odpowiada globalne badanie Nielsena.

km
km
Udostępnij artykuł:

72 proc. uczestników programów lojalnościowych deklaruje, że będzie kupować w sklepach prowadzących tego typu programy zamiast w takich, które ich nie prowadzą.

Jeśli chodzi o cechy tego typu programów, bardzo ważna okazuje się elastyczność. 81 proc. ich uczestników uznaje za atrakcyjną możliwość czerpania korzyści niezależnie od tego czy zakup został dokonany w tradycyjnym sklepie, w sklepie internetowym, czy też poprzez urządzenie mobilne, a 79 proc. zależy na możliwości wyboru spośród różnego rodzaju korzyści.

Dla ponad 3/4 badanych ważne są także takie kwestie jak spersonalizowane promocje oparte na ich wcześniejszych zakupach (77 proc.) oraz możliwość zdobywania bonusów za wykonanie określonej aktywności (76 proc.).

Z kolei 2/3 respondentów chciałoby integracji programu lojalnościowego z systemem płatności mobilnych, dzięki czemu mogliby automatycznie zdobywać i wykorzystywać bonusy korzystając z mobilnego portfela. Na taką możliwość najczęściej wskazywali badani z regionu Azji i Pacyfiku (78 proc.) oraz Ameryki Łacińskiej (75 proc.).

grafika
grafika
grafika
grafika

Elastyczność, integracja i spersonalizowane promocje to cechy programów lojalnościowych atrakcyjne dla ich uczestników niezależnie od wieku, przy czym nieco bardziej dla młodszych badanych.

grafika
grafika
grafika
grafika

Z badania wynika także, że 51 proc. uczestników programów lojalnościowych wśród najbardziej wartościowych korzyści z nich płynących wymienia obniżki cen.

Ponadto 66 proc. respondentów stwierdziło, że robiłoby częściej zakupy w sklepach online, gdyby oferowały one lojalnościowe korzyści podobne do tych w sklepach tradycyjnych.

Badanie "Nielsen Global Loyalty-Sentiment Survey" zostało przeprowadzone przez firmę Nielsen w dniach 1-23 marca 2016 r. na grupie ponad 30 tys. internautów z 63 państw w regionie Azji i Pacyfiku, Europie, Ameryce Łacińskiej, regionie Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Ameryce Północnej, reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"