Wakacje należały do TVP1. Hitem finał Ligi Mistrzów

Nowym liderem oglądalności w wakacje br. została TVP1, w grupie komercyjnej na pierwszym miejscu znalazł się Polsat. Największą widownię zgromadziły mecze Ligi Mistrzów oraz „Fakty” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2020 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem analogicznego okresu 2019 roku zmniejszył się o 2,67 proc. i wyniósł 9,47 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 19,02 proc. do 7,92 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji.

Podium uzupełnia TVN, który wyprzedził TVP2. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 6,80 proc., po spadku względem wakacji ub.r. o 14,68 proc.

Na czwarte miejsce spadła TVP2 (stacja miała 6,52 proc. udziału; w dół o 11,53 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 34,85 proc. w lipcu i sierpniu 2019 roku do 30,71 proc. w lipcu i sierpniu 2020 roku.

Duże wzrosty TVN24, TVP Info i Polsat News

Wysokie wyniki oglądalności w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2020 roku zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVN24 (5,50 proc.; do góry o 16,77 proc.; pozycja 5. w rankingu), TVP Info (5,03 proc.; + 28,32 proc.; 6. miejsce) i Polsat News (2,14 proc.; + 71,20 proc. - największy wzrost w top 20; awans z 17. na 11. miejsce).

grafika

Polsat na czele w 16-49

Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,07 proc., po spadku o 18,07 proc.

Drugą pozycję zajął TVN. Jego wynik w wakacje br. zmniejszył się o 17,50 proc. do 8,58 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (- 14,70 proc. do 5,34 proc.), a czwarta była TVP1 (- 12,20 proc. do 5,18 proc.).

- Spadające wyniki oglądalności BIG4 w wakacje to konsekwencja kilku różnych czynników. Tradycyjnie słabe ramówki wakacyjne, oparte głównie na powtórkach z wiosny w bieżącym roku były słabsze niż zazwyczaj. Kiepski content w telewizjach otwartych spowodował odpływ części widzów do platform streamingowych, a patrząc na wyniki oglądalności wrześniowych ramówek można zaryzykować stwierdzenie, że ten trend będziemy obserwowali również w nadchodzących miesiącach. W większym stopniu dotyczy to oczywiście miejskich i dochodowych grup celowych, a więc tradycyjnie tej części widzów którzy do tej pory częściej wybierali TVN - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub. - TVN który zresztą kanibalizuje swojego widza telewizyjnego emitując nowości najpierw w Playerze czy też wzmacniając ramówkę TVN7 kosztem TVN. Widowni nie pomógł też z pewnością boom wakacyjny po zniesieniu większości obostrzeń poCOVIDowych. Dokładając zmiany w panelu NAM które wyraźnie zaszkodziły widowni tak TVN jak i Polsatu mamy taki a nie inny obraz oglądalności TV w wakacje - dodaje.

grafika

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 17,14 proc. do 9,14 proc.).

grafika

Hitem Liga Mistrzów

W minione wakacje najwięcej widzów zgromadził finałowy mecz Ligi Mistrzów z 23 sierpnia, w którym Bayern Monachium pokonał Paris Saint-Germain. Spotkanie w TVP1 oglądało średnio 4,72 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,30 proc.

Jacek Kurski tuż po zakończeniu meczu na swoim profilu na Twitterze poinformował, że spotkanie śledziło średnio 7,5 mln widzów, a w peaku było to 8,8 mln (powołując się na dane MOR; uznawane tylko przez TVP).

Na drugim miejscu uplasował się półfinałowy mecz Olympique Lyon-Bayern Monachium z 19 sierpnia. Transmisja w TVP1 miała średnio 2,93 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 24,36 proc. Według MOR spotkanie śledziło 4,31 mln widzów (w peaku - 4,85 mln).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 31 sierpnia na antenie stacji obejrzało 2,45 mln widzów (21,06 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,21 mln widzów (emisja 23 sierpnia; 7. lokata). Do zestawienia top 20 na 8 pozycji uplasował się „Teleexpress” Jedynki z 2,20 mln oglądających (wydanie z 31 sierpnia).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 14 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Trzy lokaty należały do programów TVP2, dwa - do TVN, a jeden - do Polsatu.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"