Warszawski outdoor jako przestrzeń doświadczeń. Creative OOH w działaniach Warexpo

Reklama zewnętrzna w Warszawie nie potrzebuje rewolucji, by pozostać skuteczna — potrzebuje dobrych pomysłów i uważności na miasto. Końcówka 2025 roku pokazała, że jednym z obszarów, który szczególnie wyraźnie przyciąga uwagę odbiorców, są projekty creative OOH, realizowane na tradycyjnych nośnikach, ale wykorzystywane w nowy sposób. Kampanie przygotowane przez Warexpo pokazały, że klasyczny outdoor może dziś pełnić funkcję nie tylko ekspozycyjną, lecz także narracyjną i społeczną.

Artykuł Sponsorowany
Artykuł Sponsorowany
Udostępnij artykuł:
Warszawski outdoor jako przestrzeń doświadczeń. Creative OOH w działaniach Warexpo
Warexpo

Tradycyjny nośnik, nowa rola

W ramach projektów creative OOH słupy przestają być wyłącznie nośnikiem plakatu. Zaczynają funkcjonować jak miejskie instalacje — zapraszają do interakcji, zatrzymania się i wejścia w relację z przekazem. Ich przewagą jest to, że nie muszą walczyć o uwagę samą obecnością: są oswojoną, akceptowaną częścią krajobrazu, co czyni je szczególnie skutecznym formatem dla działań ambientowych.

Wartości i miejska tożsamość

Jedną z najbardziej komentowanych realizacji była październikowa kampania T-Mobile #HejtOutLoveIn, realizowaną przy wsparciu SEXEDPL.. Na słupach Traffic pojawiło się ponad 5000 przypinek z hasłem kampanii, które mieszkańcy mogli zabierać ze sobą. Spot i inne materiały promujące akcję opracowała agencja VML, zakupem i planowaniem mediów zajął się dom mediowy Mindshare, a działania PR prowadziła agencja 24/7Communication.

Równie wyraźnie zaznaczyła się współpraca Warexpo z Miastem Stołecznym Warszawą z okazji Święta Niepodległości. Na sześciu słupach Traffic, w tym na historycznym słupie na placu Unii Lubelskiej, umieszczono 17 000 kokard narodowych dostępnych dla przechodniów.

– Z perspektywy wykonawczej kluczowe jest dla nas to, aby każda realizacja była sensowna w danym miejscu i stanowiła realną wartość dla mieszkańców – podkreśla Kamila Brodowska, dyrektorka Marketingu i Komunikacji Społecznej Warexpo. – Działania ambientowe w ramach creative OOH traktujemy jako element miejskiego doświadczenia, a nie tylko formę ekspozycji marki.

Warexpo
Warexpo © Licencjodawca

Interakcja zamiast ekspozycji

Dużym zainteresowaniem – również organicznym w mediach społecznościowych – cieszyła się kampania towarzysząca premierze książki Jagny Niedzielskiej "Soczysta. Kuchnia kapsułowa", wydawnictwa Pascal. Na słupie Traffic na placu Wilsona pojawiła się instalacja z zrywkami zawierającymi przepisy z książki, które można było zabrać ze sobą. Outdoor stał się tu punktem styku z treścią i przykładem realizacji osadzonej w codziennym rytmie miasta z udziałem samej autorki.

Podobny mechanizm zadziałał w kampanii "Zwierzaki Warszawiaki" przygotowanej dla Miejskiego Ogrodu Zoologicznego im. Antoniny i Jana Żabińskich w Warszawie. 6000 magnesów z wizerunkami zwierząt, dostępne na słupach Traffic w trzech lokalizacjach, połączyło element edukacyjny – treści na plakacie – z angażującą formą interakcji.

– Z punktu widzenia marek takie projekty kreatywne mają dużą wartość – zauważa Monika Wołczyk, dyrektorka Sprzedaży Warexpo. – Budują zapamiętywalność i emocjonalny kontakt z marką, bo odbiorca nie tylko widzi komunikat, ale realnie wchodzi z nim w relację.

Warexpo
Warexpo © Licencjodawca

Lokalność i świąteczny kontekst

Ważnym uzupełnieniem działań creative OOH realizowanych przez Warexpo były także projekty o wyraźnie lokalnym i wspólnotowym charakterze. W ramach świątecznej akcji przygotowanej we współpracy z Urzędem Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy na słupie zlokalizowanym bezpośrednio przy siedzibie urzędu pojawiło się 3000 świątecznych magnesów, zaprojektowanych przez Wojciecha Pawlińskiego z Warexpo.

Równolegle Warexpo zrealizowało coroczną miejską akcję świąteczną we współpracy z Miastem Stołecznym Warszawą, wykorzystując tradycyjne słupy Traffic w sześciu lokalizacjach na terenie miasta. Na nośnikach pojawiły się drewniane zawieszki w dwóch wzorach nawiązujących do symboli stolicy – warszawskiej syrenki oraz Pałacu Kultury i Nauki. Mieszkańcy mogli zabrać je ze sobą i wykorzystać jako dekoracje świąteczne. Łącznie przygotowano 18 tysięcy zawieszek.

Creative OOH to coś więcej niż słupy Traffic

Choć słupy Traffic stały się najbardziej rozpoznawalnym formatem opisywanych działań realizowanych przez Warexpo, creative OOH w ofercie spółki nie ogranicza się wyłącznie do tego nośnika. Ogromny potencjał dają również nowoczesne, podświetlane słupy Wars i Sawa, które umożliwiają tworzenie kreatywnych, artystycznych instalacji wewnętrznych. Z tych możliwości korzystały już m.in. Żywiec Zdrój, IKEA i Netflix.

Warexpo
Warexpo © Licencjodawca

Outdoor jako część miasta

Ostatni kwartał 2025 roku potwierdził, że tradycyjne nośniki reklamy zewnętrznej wciąż mają duży potencjał – pod warunkiem, że są wykorzystywane w sposób kreatywny, odpowiedzialny i osadzony w miejskim kontekście. Projekty creative OOH, realizowane przez Warexpo, pokazują, że outdoor może być czymś więcej niż reklamą. Może stać się elementem miasta, jego rytmu i codziennych emocji.

Fot. E. Lach, R. Motyl, Warexpo

Artykuł sponsorowany Warexpo

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce