"Dzięki wzmożonej realizacji zakontraktowanych w latach ubiegłych projektów, w 2011 r. wartość rynku budowy dróg kolejowych wzrosła o ponad jedną piątą i wyniosła ok. 3,1 mld zł. Jest to rekordowa jak dotąd wartość rynku, która jednak w latach 2012-2013 zostanie ponownie poprawiona" - czytamy w komunikacie PMR.
PMR zaznacza, że polski sektor kolejowy, z racji trwającego dwie dekady zaniedbania inwestycyjnego, charakteryzuje się fatalnym stanem torowisk.
"Dzięki hojnemu finansowaniu zapewnionemu przez Unię Europejską, polskie koleje rozpoczęły żmudną drogę ku odbudowie, tworząc dla firm budowlanych kolejny perspektywiczny segment budownictwa inżynieryjnego" - oceniają analitycy. PMR zwraca uwagę na to, że w latach 2012 i 2013 oczekiwane jest rozpoczęcie kolejnych inwestycji współfinansowanych przez Unię Europejską, jednakże będą one miały mniejszy zakres i ściśle wytyczony czas realizacji, a co za tym idzie – odpowiednio niższą wartość robót. W końcówce obecnej perspektywy unijnej większego znaczenia nabiorą natomiast inwestycje finansowane ze środków własnych PKP oraz z budżetu państwa.












