Według badań aż 80% dzieci jadłoby zdrowe jedzenie, gdyby wiedziały, że tak odżywiają się ich idole

Polskie dzieci wiedzą o wiele więcej na temat piłki nożnej, niż na temat zdrowego odżywiania. Tylko jeno dziecko na pięć wie, ile powinno codziennie jeść warzyw i owoców. Za to aż 70% wie dokładnie, ilu zawodników liczy drużyna piłkarska. Beko, wiodąca marka sprzętu AGD w Europie, opublikowała wyniki badania, według których dzieci bardziej interesują się piłką nożną i zdecydowanie więcej wiedzą na jej temat, niż na temat zdrowego odżywiania. 

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W kwietniu marka Beko, przy współpracy z FC Barceloną, Barca Foundation i UNICEF, przeprowadziła ankietę wśród 13 500 dzieci w wieku 6-10 lat w 18 krajach. Badania niestety potwierdzają, że dzieci nie lubią zdrowej żywności. Jest jednak sposób, by to zmienić. 80% dzieci stwierdziło, że do zdrowego odżywiania może je namówić ich idol, bohater, wzór do naśladowania. W związku z tym Beko opublikowało film, w którym Gerard Piqué, ambasador akcji Jedz jak Mistrz, odwiedza dzieci w szkołach i zachęca je do zdrowego odżywiania. Marka wraz z piłkarzami FCB są zdeterminowani, by zmienić podejście dzieci do warzyw i owoców.

Badania w Polsce ukazały jeszcze jeden problem. Aż 78% polskich matek wyznaje, że nie ma wsparcia ze strony profesjonalistów w zakresie zdrowego odżywiania dzieci. Beko pragnie zmienić tę sytuację i walczyć z otyłością wśród dzieci. Marka poprzez kampanię Jedz jak Mistrz (ang. Eat Like A Pro) dostarcza rodzicom wsparcia w zakresie zdrowego żywienia dzieci, a dzięki piłkarzom FCB przekonuje najmłodszych, że warto jeść to, co ich mistrzowie. Dzieląc się ulubionymi, zdrowymi przepisami piłkarzy, Beko ma nadzieję, że rodziny na całym świecie zainspirują się i zmienią swoje nawyki żywieniowe.

Inicjatywa “Eat Like A Pro” to również bliska współpraca z UNICEF. Beko przekazało 1 milion Euro na sfinansowanie sześciu programów UNICEF wspierających dzieci, rodziców oraz szkoły w zdrowym żywieniu. Z programu skorzystało ponad 500 000 dzieci.

Zeynep Yalim Uzun, CMO Beko skomentowała: “Dzięki naszym partnerstwom z FC Barcelona, ​​Barça Foundation i UNICEF stworzyliśmy kampanię, która podejmuje poważny problem globalny. Wyniki tego badania potwierdzają pracę, którą musimy jeszcze wykonać, aby zapobiegać otyłości u dzieci, ale pokazują również, że kampania Eat Like A Pro może odgrywać kluczową rolę w pomaganiu rodzinom i inspirowaniu dzieci na całym świecie do prowadzenia zdrowszego życia”.

Roland Kupka, Starszy doradca ds. żywienia UNICEF Global podkreśla: “UNICEF jest zaniepokojony rosnącym wskaźnikiem nadwagi i otyłości wśród dzieci na całym świecie. Promowanie zdrowego żywienia wśród dzieci, w celu odwrócenia tego niepokojącego trendu ma ogromne znaczenie.

Nasze partnerstwo z Beko i FC Barcelona jest częścią strategii UNICEF, aby zdrowe jedzenie i aktywny styl życia były normą wśród dzieci i młodzieży”.

Gwiazda FC Barcelona Gerard Piqué dodał:  “Kiedy byłem małych chłopcem, nie interesowałem się zdrowym jedzeniem, dbałem tylko o piłkę nożną. Wszystko zmieniło się, gdy dołączyłem do Barçy i otrzymałem wsparcie od dietetyków z zespołu. Fantastycznie jest widzieć pasję dzieci na całym świecie do piłki nożnej i wiedzieć, że ja i moi koledzy z drużyny jesteśmy dla nich inspiracją. Cieszę się, że dzięki kampanii Eat Like A Pro możemy również być wzorem w kwestii zdrowego odżywiania”.

By lepiej zobrazować problem związany z odżywianiem dzieci, marka Beko zrealizowała filmik z Gerardem Pique, który odwiedza szkolną klasę, by porozmawiać z dziećmi o futbolu i zdrowym jedzeniu, a co za tym idzie – zachęcić je do zdrowszego jedzenia. Film można obejrzeć tutaj.

Wejdź na stronę www.beko.com/jedzjakmistrz/ aby dowiedzieć się, jak zdrowo odżywiać dzieci I młodzież, zapoznaj się z poradami a także ulubionymi przepisami gwiazd FCB, w tym Gerarda Piqué, Lionela Messi and Luisa Suareza.

Dodatkowe informacje o Beko:

Beko to międzynarodowa marka AGD, będąca częścią grupy Arçelik, obecna w ponad 140 krajach. Jest wiodącą w Europie marką pod względem sprzedaży wolnostojących urządzeń AGD i numerem 1 w Wielkiej Brytanii. Beko jest globalnym partnerem FC Barcelony oraz dostawcą Europejskich Mistrzostw League of Legends (LEC).

Więcej informacji o kampanii Jedz jak Mistrz: http://www.beko.pl/jedzjakmistrz/

Dodatkowe informacje o Fundacji Barça:

Fundacja Barça została założona w 1994 r. w celu wspierania dzieci i młodzieży z najsłabszych grup społecznych poprzez sport i edukację. Fundacja organizuje swoje działania w ramach programów ONZ „Sport na rzecz rozwoju” i „Zrównoważony rozwój”. Głównym celem tych działań jest zwiększenie dostępu do edukacji, zapobieganie przemocy, rozwiązywanie konfliktów oraz zwalczanie wykluczeni społecznych i dyskryminacji. Dziś Fundacja dociera do ponad 1,5 miliona beneficjentów na całym świecie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów