Hasło przewodnie dla tego wydania brzmi „Jest wiosna, jest nadzieja”. Wewnątrz numeru m.in. wywiady z prof. Zbigniewem Brzezińskim i Agnieszką Pilaszewską, odtwórczynią roli Beaty Szydło w „Ucho Prezesa”. Tomasz Kwaśniewski pisze o ludziach, którzy protestują przeciwko połączeniu Dobrzynia Wielkiego z Opolem, a Małgorzata I. Niemczyńska - o fenomenie Maryli Rodowicz. Sporo tekstów poświęconych będzie nowym technologiom.
Razem z „Wielką Wielkanocną” ukaże się również jubileuszowe wydanie „Wysokich Obcasów”, które kończą 18 lat.
Powiększone wydanie „Gazety Wyborczej” ukaże się w formacie 410x560 mm. Cena tego numeru - 7,99 zł.
Wydanie wspiera kampania promocyjna w stacjach telewizyjnych (TVN, Polsat oraz stacje tematyczne), w radiu (stacje Grupy Radiowej Agory, RMF FM), na nośnikach reklamy zewnętrznej (Platform Channel) oraz autopromocja. Kreację kampanii przygotowała agencja Bardzo, za zakup mediów odpowiadało Blue 449.

W 2016 roku „Gazeta Wyborcza” sprzedawała się średnio na poziomie 140 662 egz., co jest wynikiem gorszym od roku 2015 o 11,19 proc.











