Wzrost wpływów Wirtualnej Polski wynika m.in. z szeregu przejęć zrealizowanych przez spółkę od maja ub.r., kiedy zadebiutowała na giełdzie (wyniki finansowe kupowanych podmiotów były sukcesywnie włączane do jej bilansu finansowego). W maju firma za 4 mln zł kupiła serwisy radiowe Open.fm i Polskastacja.pl, w czerwcu - za ok. 20 mln zł Grupę NextWeb Media, a jesienią: za 12,5 mln zł porównywarki ofert finansowych Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl, za 11,3 mln zł agregator odzieżowy Allani oraz za 83,57 mln zł spółkę Enovatis (właściciela serwisów Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl). Natomiast w marcu br. sfinalizowała przejęcie za 14,5 mln zł porównywarki finansowej TotalMoney.pl.
EBITDA firmy w minionym kwartale wyniosła 24,4 mln zł, o 37,2 proc. więcej niż rok wcześniej.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wirtualna-polska-jesienia-z-nowymi-programami-na-zywo-ktore-potem-trafia-do-kanalu-wp1 ##

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z rocznej obecności na giełdzie i efektów realizacji zapowiadanej przez nas strategii „MoViBE”. Rośniemy organicznie szybciej niż konkurenci, a dodatkowo rynek kapitałowy dał nam środki na kolejne przejęcia. Status spółki publicznej dodał nam również wiarygodności w oczach naszych użytkowników i reklamodawców. Inwestując silnie w produkty mediowe, staliśmy się liderem rankingów opiniotwórczości i cytowalności. Zostaliśmy również docenieni przez akcjonariuszy, gdyż wartość akcji spółki wzrosła z 900 mln do 1,2 mld zł, czyli o 37 proc., podczas gdy indeks WIG spadł o 18 proc. - komentuje Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding.
Jeśli do wyników Wirtualnej Polski z pierwszego kwartału ub.r. dołączyć dane przejętych później firm (tzw. ujęcie pro forma), wzrosty w skali roku są niższe: przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 9,91 mln zł (czyli 12,6 proc.), a EBITDA - o 4,63 mln zł (23,4 proc.).

Sprzedaż usług reklamowych stanowiła w minionym kwartale 89,6 proc. wpływów Wirtualnej Polski. Osiągnęła wartość 79,3 mln zł, o 16,4 mln zł więcej niż rok wcześniej (to 26,1 proc. w górę). Wpływy z reklamowych transakcji niebarterowych wyniosły 70,71 mln zł, o 15,67 mln zł więcej niż przed rokiem.
Z kolei przychody ze sprzedaży usług pozareklamowych wzrosły prawie dwukrotnie - z 4,6 mln zł do 9,16 mln zł.

81 proc. wpływów ze sprzedaży pochodziło z kraju - wyniosły one 71,66 mln zł, po wzroście w skali roku o 31,1 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grupa-onet-rasp-dzieki-przewadze-w-mobile-u-przed-wirtualna-polska-top20 ##
Zdecydowanie najwięcej kosztowały w minionym kwartale Wirtualną Polskę usługi obce (30,41 mln zł) oraz wynagrodzenia i świadczenia dla pracowników (29,7 mln zł, a dodatkowo 546 tys. zł kosztów opcji pracowniczych dla kluczowych menedżerów).

Koszty usług zwiększyły się w skali roku o 37,5 proc., a wynagrodzeń i świadczeń dla pracowników - o 28,5 proc.
Na koniec marca br. zadłużenie Wirtualnej Polski z tytułu kredytu wynosiło 220 mln zł. W minionym kwartale na odsetki i prowizje wynikające głównie z niego spółka przeznaczyła 2,7 mln zł.











