„Wprost” odpowiada „W Sieci”: przez reklamy Totalizatora Sportowego staliście się prorządowi

Dziennikarz „Wprost” Cezary Bielakowski wytyka „W Sieci” publikowanie reklam Totalizatora Sportowego i sugeruje, że tygodnik braci Karnowskich broni SKOK-ów, bo te są dużym reklamodawcą pisma.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
„Wprost” odpowiada „W Sieci”: przez reklamy Totalizatora Sportowego staliście się prorządowi

W zeszłotygodniowym wydaniu „W Sieci” znalazł się artykuł podający, że do „Wprost” trafiła w ub.r. połowa budżetów reklamowych największych spółek skarbu państwa przypadających na czołowe tygodniki opinii. Autor tekstu Andrzej Potocki zasugerował, że w zamian „Wprost” chwalił w publikacjach dziennikarskich te firmy i ich szefów. Za to Totalizator Sportowy, który odmówił współpracy reklamowej z tygodnikiem, był w nim mocno krytykowany (przeczytaj więcej na ten temat).

W nowym wydaniu „Wprost” do tych zarzutów odnosi się Cezary Bielakowski. Zauważa, że w ostatnich dniach na stronie internetowej tygodnika „W Sieci” oraz związanego z nim serwisu wPolityce.pl ukazały się reklamy gry Lotto organizowanej przez Totalizator Sportowy. - Kierując się logiką wspomnianych redakcji internetowych, można śmiało napisać, że w ten sposób tygodnik „W Sieci” i portal wPolityce.pl dołączyły do grona mediów prorządowych - stwierdza Bielakowski.

Dziennikarz przyznaje, że od miesięcy we „Wprost” nie ma reklam Totalizatora Sportowego, co wynika z artykułów, w których opisał nieuzasadnione lub kontrowersyjne wydatki reklamowe tej spółki. - I może to jest powód, dla którego we „Wprost” nie ma reklam Totalizatora, natomiast pojawiły się one w „W Sieci” i wPolityce.pl - zastanawia się. - Wspomniane redakcje gdzie trzeba dowalą i dorobią tezę w zależności od potrzeby. Innym razem potrafią zadbać, żeby ich reklamodawcy i mecenasi pamiętali, że redakcja czuwa - ocenia.

Bielakowski podaje tu przykład chwalenia SKOK-ów i bronienia ich przed zarzutami przez „W Sieci” i wPolityce.pl. - SKOK to częsty reklamodawca tego tygodnika. I mecenas wydania Biblii, którą będzie można kupić z tą gazetą - dodaje.

W ub.r. cennikowe wpływy reklamowe „Wprost” wyniosły 118,8 mln zł, a „W Sieci” - 18 mln zł (według Kantar Media - zobacz szczegóły).

Z kolei z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Wprost” wynosiła w ub.r. 61 981 egz., a „W Sieci” - 94 393 egz. (zobacz dane wszystkich tygodników opinii).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów