Play przeznaczył w ub.r. na reklamy 198 mln zł, 4,2 proc. swoich wydatków

W ub.r. faktyczne wydatki marketingowe operatora sieci telekomunikacyjnej Play wyniosły 198,1 mln zł, o 9,4 proc. więcej niż rok wcześniej, przy całkowitych kosztach operacyjnych firmy w wysokości 4,75 mld zł. W pierwszym kwartale br. telekom przeznaczył na promocję 49,5 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według informacji z prospektu emisyjnego spółki Play Communications, która planuje pod koniec lipca br. zadebiutować na warszawskiej giełdzie, w ostatnich trzech latach wydatki reklamowe firmy znacząco wzrosły.

W 2014 roku operator na cele promocyjne przeznaczył 170,1 mln zł, w 2015 roku - 181 mln zł (czyli o 6,4 proc. więcej), a w ub.r. - 198,1 mln zł (po wzroście o 9,4 proc. w skali roku).

Wydatki marketingowe firmy były tylko nieznacznie niższe od kosztów pensji i ubezpieczeń pracowników (wzrosły one z 203,1 mln zł w 2014 roku do 220,3 mln zł w ub.r.) oraz dodatkowych świadczeń pracowniczych, które zmalały w tym okresie z 286,9 do 227,5 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/play-idzie-na-gielde-jaka-cena-za-akcje ##

Od 4,5 roku Play prowadzi serię kampanii reklamowych, w których znane osoby odwiedzają salon sprzedaży sieci, gdzie pracuje dwójka sprzedawców. W połowie ub.r. sieć wprowadziła taryfy Solo, Duet i Rodzina, które promowali Agnieszka Dygant, Piotr Adamczyk, Pascal Brodnicki i Kuba Wojewódzki. Wiosną Wojewódzki i Agnieszka Chylińska z grupą dzieci reklamowali Internet Elastyczny, a pod koniec ub.r. do rejestrowania numerów prepaidowych w tej sieci zachęcali m.in. youtuberzy.

Jak to wygląda w porównaniu z danymi cennikowymi Kantar Media, które nie obejmują internetu? W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Play wydał cennikowo 257,8 mln zł, o 10,9 proc. mniej niż rok wcześniej. To może oznaczać, że telekom część swojego budżetów przesunął z mediów tradycyjnych do internetu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/prezes-play-gielda-to-dodatkowa-motywacja-do-rozwoju-zmiany-w-roamingu-bez-konsekwencji-dla-biznesu-spolki ##

grafika

W pierwszym kwartale br. Play wydał na reklamy 49,5 mln zł, o 0,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Obecnie operator reklamuje wakacyjną promocję Play na Kartę (w kampanii występuje piosenkarka Sarsa), ofertę Stan Nielimitowany (reklamami z udziałem Kuby Błaszczykowskiego, Martyny Wojciechowskiej i Arkadiusza Jakubika) oraz nową ofertę roamingową (z Martyną Wojciechowską).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/play-zarzuca-t-mobile-skopiowanie-jego-oferty-stan-nielimitowany-to-propozycja-dla-grupy-klientow-w-trendzie-mobile-first-odpiera-zarzut-t-mobile ##

grafika

Jak wydatki marketingowe mają się do ogólnych wyników finansowych Play? Wpływy operacyjne firmy w 2014 roku wyniosły 4,59 mld zł, rok później - 5,44 mld zł, a w ub.r. - 6,12 mld zł.

Jednocześnie koszty operacyjne telekomu wzrosły z 3,79 do 4,75 mld zł, zysk operacyjny - z 773,5 mln zł do 1,29 mld zł, a zysk netto - z 498,9 do 712 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/play-z-wlasna-siecia-do-2020-roku-wszyscy-polacy-w-zasiegu-operatora ##

W ub.r. wydatki marketingowe stanowiły 4,17 proc. wszystkich wydatków operacyjnych firmy.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"