Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy”: przez koronawirusa spadek wpływów z reklam, eventów i sprzedaży egzemplarzowej

PMPG Polskie Media, właściciel m.in. tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, poinformowała, że według wstępnych analiz w trakcie epidemii koronawirusa zanotuje znaczący spadek przychodów z reklam, eventów i sprzedaży wydawanych pism. Obecna sytuacja nie przełoży się natomiast na segment internetowy firmy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W komunikacie giełdowym PMPG Polskie Media przypomniano, że w związku z epidemią koronawirusa władze zakazały zgromadzeń, nakazały zamknięcie wielu lokali publicznych oraz zachęcają do pozostawania w domach i ograniczenia kontaktów z innymi osobami.

Firma po wstępnych analizach ocenia, że będzie mieć to negatywny wpływ na jej działalność w trzech głównych obszarach:a) sprzedaży powierzchni reklamowej w czasopismach (znaczna część reklamodawców wstrzymuje promocję);b) organizacji eventów (ich organizacja jest niemożliwa w związku z zakazem zgromadzeń);c) sprzedaż egzemplarzową czasopism (wiele spośród punktów sprzedaży prasy jest zamknięte, a także ograniczenie wychodzenia z domu wpływa na spadek sprzedaży).

PMPG prognozuje znaczący spadek wpływów z tych źródeł w okresie epidemii, przy czym nie potrafi określić, jak długo potrwa ta sytuacja. Zaznaczyła, że „we wspomnianych segmentach generuje znaczącą część całości przychodów i kosztów”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/koronawirus-epidemia-tomasz-lis-i-michal-karnowski-apeluja-o-kupowanie-newsweek-i-sieci-mozliwy-dwucyfrowy-spadek,7170732710774401a ##

Według PMPG koronawirus nie powinien mieć natomiast wpływu na serwisy internetowe firmy, które „które w ostatnich okresach były intensywnie rozwijane i odnotowują wzrost oglądalności także w bieżącym okresie, co może, ale nie musi przełożyć się na zwiększenie przychodów uzyskiwanych ze sprzedaży reklam”.

Firma zaznaczyła, że stale analizuje bieżącą i przyszłą sytuację oraz podejmuje i planuje odpowiednie działania mające na celu ograniczanie negatywnych skutków epidemii na jej działalność.

PMPG Polskie Media z odpisami na ponad 10 mln zł

Pod koniec grudnia ub.r. PMPG Polskie Media zdecydowała się dokonać odpisów w kwocie 9,76 mln zł na należności z pożyczek i obligacji. 9,64 mln zł z tej kwoty dotyczy należności od spółki Capital Point, której właścicielem jest cypryjska firma Lisiecki Investments kontrolowana przez Michała M. Lisieckiego. Natomiast pod koniec sierpnia utworzyła odpisy w wysokości 485,7 tys. zł, jako powód podając „wątpliwość co do możliwości spłaty należności przez dłużników”.

Natomiast w drugiej połowie lutego br. PMPG obniżyła z 4,405 do 2,198 mln zł wartość bilansową posiadanej nieruchomości w Piasecznie pod Warszawą. W konsekwencji wynik netto firmy za ub.r. zmaleje o 2,207 mln zł.

Od połowy sierpnia ub.r. PMPG Polskie Media prowadzi przegląd opcji strategicznych, w ramach którego bierze pod uwagę m.in. pozyskania inwestorów oraz sprzedaż i kupno aktywów. W połowie października Michał M. Lisiecki sprzedał 290 tys. akcji spółki stanowiących 2,86 proc. jej kapitału zakładowego. Nadal ma 58,3 proc. jej akcji.

PMPG Polskie Media na rynku mediów jest obecna poprzez spółki zależne: należy do niej przede wszystkim 90 proc. udziałów AWR Wprost wydającej tygodnik „Wprost” i Wprost.pl oraz 81 proc. udziałów Orlego Pióra publikującego tygodnik „Do Rzeczy”, miesięcznik „Historia Do Rzeczy” i Dorzeczy.pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe