Polsat liderem, duży spadek TVN. „M jak miłość” i mecz Macedonia Północna-Polska hitami

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził serial TVP2 „M jak miłość” oraz eliminacyjny mecz do Euro 2020 Macedonia Północna-Polska. Wśród stacji liderem był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Polsat liderem, duży spadek TVN. „M jak miłość” i mecz Macedonia Północna-Polska hitami
„M jak miłość”; fot. MTL Maxfilm

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 3 do 9 czerwca 2019 roku, najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 4,50 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 33,69 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęła transmisja eliminacyjnego meczu reprezentacji Polski do Euro 2020 z 7 czerwca, w którym nasza drużyna grała z Macedonią Północną. Relację w samej TVP1 oglądało 3,60 mln widzów, co przełożyło się na 26,97 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Spotkanie to równolegle transmitowały jeszcze TVP Sport (miał on tam 900 tys. oglądających) oraz Polsat Sport (490 tys.). Łącznie pojedynek na trzech antenach zgromadził 4,99 mln widzów.

Podium uzupełnia serial „Ojciec Mateusz”. Odcinek tej produkcji pokazany 6 czerwca miał 2,20 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 22,33 proc.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 4 czerwca na antenie tej stacji obejrzało 2,83 mln widzów (25,32 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wydarzenia” Polsatu, które zgromadziły 1,81 mln widzów (emisja 9 czerwca; 10. pozycja). Do zestawienia top 20 na 14 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 1,67 mln oglądających (wtorkowe wydanie) oraz „Teleexpress” Jedynki z 1,64 mln oglądających (emisja 3 czerwca; 16. lokata).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był mecz Macedonia Północna-Polska, który miał 1,48 mln osób, co dało TVP1 29,57 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęło „M jak miłość” (1,38 mln widzów; 29,17 proc. udziału), a podium uzupełniają kulisy tego serialu (970 tys. widzów; 19,81 proc. udziału).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,15 pkt. proc. do 9,86 proc.

Drugą lokatę zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,19 proc. (do góry o 0,11 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP2. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,95 proc., po wzroście względem poprzedniego wynoszącym 0,18 pkt. proc.

Czwarty był TVN (stacja ta miała 7,84 proc. udziału; w dół o 0,69 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 36,09 proc. do 35,84 proc.

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,19 pkt. proc. do 11,33 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 9,60 proc. (w dół o 1,56 pkt. proc.).

Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,33 pkt. proc. do 7,46 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 0,39 pkt. proc. do 6,68 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,03 pkt. proc. do 10,96 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"