W tym roku pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji wśród widzów mających od 4 do 12 lat należy do Polsatu. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem analogicznego okresu ub.r. zmniejszył się o 4,31 proc. i wyniósł 11,54 proc., ale stacja utrzymała pierwsze miejsce - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.Na drugim miejscu - tak jak rok wcześniej - uplasowała się telewizja TVN, której udział wzrósł o 2,60 proc. i wyniósł 8,67 proc. Na trzeciej lokacie znalazł się Nickelodeon - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział spadł o 5,85 proc. do 4,99 proc.
W grupie wiekowej od 16 do 24 lat w okresie od 1 stycznia do 31 lipca 2014 roku liderem był Polsat. Udział tego kanału względem analogicznego okresu 2013 roku spadł o 2,21 pkt. proc. i wyniósł 17,01 proc. Drugą lokatę zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 0,64 pkt. proc. do 13,24 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Stacja ta zanotowała spadek o 0,18 pkt. proc. udziału do 8,66 proc.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w grupie wiekowej 25-34 lata zajął Polsat, który rok wcześniej był drugi. Udział tego kanału względem analogicznego okresu 2013 roku spadł o 0,60 pkt. proc. i wyniósł 13,52 proc. Z kolei na drugą pozycję z pierwszej spadł TVN, którego udział zmniejszył się o 2,01 pkt. proc. do 13,29 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP1. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,17 pkt. proc. udziału do 8,79 proc.
Najpopularniejszą stacją telewizyjną w grupie wiekowej osób od 35 do 49 lat był TVN. Udział tego kanału zmalał o 1,01 pkt. proc. i wyniósł 12,28 proc. Drugie miejsce zajął Polsat, którego udział zmniejszył się o 0,13 pkt. proc. do 12,13 proc. Na podium uplasowała się jeszcze TVP1. Stacja ta zanotowała spadek o 0,18 pkt. proc. udziału do 10,64 proc.

Liderem wśród widzów mających 50 lub więcej lat zajęła TVP1, której udział spadł o 0,93 pkt. proc. i wyniósł 16,40 proc. Z trzeciej na drugą lokatę awansowała TVP2, której udział jednak zmniejszył się o 0,71 pkt. proc. do 11,42 proc. Natomiast na ostatnie miejsce podium spadł TVN. Średni udział tego kanału zmalał o 1,25 pkt. proc. do 11,06 proc.
Przypomnijmy, że liderem ogólnopolskiego rynku telewizyjnego wśród wszystkich widzów w lipcu 2014 roku była TVP1 (więcej na ten temat).











