Polsat liderem - TVN i TVP2 wyprzedziły TVP1. Seriale Dwójki ratingowymi hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły hitowe seriale Dwójki: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” i „Barwy szczęścia”. Wśród stacji liderem był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Polsat liderem - TVN i TVP2 wyprzedziły TVP1. Seriale Dwójki ratingowymi hitami tygodnia
M jak miłość; fot. MTL MAXFILM

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 9 do 15 kwietnia 2018 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 5,81 mln widzów, co przełożyło się na 37,64 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany dwa dni później miał 4 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,45 proc.

Podium uzupełnia codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Jego wtorkowy odcinek śledziło średnio 3,52 mln widzów, co przełożyło się na 23,51 proc. udziału.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 10 kwietnia na antenie tej stacji obejrzało 2,69 mln widzów (22,43 proc. udziału). Była to dziesiąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,24 mln widzów (emisja 10 kwietnia - było to wydanie specjalne poświęcone ósmej rocznicy katastrofy smoleńskiej; 16. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Tańca z gwiazdami” (2,35 mln widzów; emisja 13 kwietnia w Polsacie; 15. pozycja w zestawieniu).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,81 mln osób, co dało Dwójce 30,85 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do „Kuchennych rewolucji” (1,39 mln widzów; 26,72 proc. udziału), a podium uzupełnia „Na dobre i na złe” (1,24 mln widzów; 20,17 proc. udziału).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,33 pkt. proc. do 10,15 proc.

Na drugą lokatę - z trzeciej - awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,78 proc. (do góry o 0,43 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z miejsca czwartego. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,74 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,76 pkt. proc.

Z kolei z drugiej na czwartą lokatę spadła TVP1 (stacja ta zanotowała spadek wynoszący 0,76 pkt. proc. do 8,64 proc. udziału).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 37,21 proc. do 37,31 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia TV4. Średni udział tej stacji wyniósł 4,75 proc. (do góry o 0,15 pkt. proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,41 pkt. proc. do 12,84 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,84 proc. (do góry o 0,45 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (+ 0,49 pkt. proc. do 7,25 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 0,55 pkt. proc. do 5,36 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (do góry o 0,37 pkt. proc. do 11,46 proc.), który wyprzedził Polsat (11,10 proc.; bez zmian).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"