Wyszukiwarki dźwignią branży turystycznej?

Media Contacts wraz z Yahoo! Search Engine ogłosiły wyniki badania na temat wpływu wyszukiwarek na decyzje zakupowe klientów brytyjskich firm turystycznych.

Marcin Gut - Senior Media Planner Media Contacts
Marcin Gut - Senior Media Planner Media Contacts
Udostępnij artykuł:

Wyniki badania pokazują, że marketingowe wykorzystanie wyszukiwarek wykracza poza wąsko pojęty direct marketing.Tylko 10% transakcji było zawieranych bezpośrednio po kliknięciu użytkownika w link umieszczony w wyszukiwarce. Pozostałe decyzje zakupowe użytkownicy podejmowali w kilka dni, a nawet kilka tygodni po pierwszym wpisaniu słów kluczowych w pasku wyszukiwarki.Blisko połowa użytkowników dokonała zakupu później niż 4 tygodnie po pierwszym zapytaniu. Najdłużej trwała konwersja zakupowa Internautów, którzy szukali ofert turystycznych korzystając ze słów kluczowych związanych z miejscem wyjazdu.

Badanie pokazało również, że w wielu wypadkach reklama w wyszukiwarkach może z powodzeniem budować świadomość marki. Często jest ona jedynym źródłem informacji  dla turystów.Potwierdzeniem tego jest fakt, że 8 na 10 respondentów przyznało, że wyszukiwarki są dla nich bardziej użytecznym narzędziem przy planowaniu podróży niż tradycyjne źródła informacji turystycznych. 39% badanych przyznało, że dzięki wyszukiwarce odwiedzili strony firm turystycznych, na które pierwotnie nie planowali wchodzić. 25% przyznało, że włączyli na swoją „short listę” marki, których wcześniej nie rozważali.

W badaniu przeanalizowano wyszukiwarki: Yahoo!, Google, MSN, AOL, Ask Jeeves.Analiza słów kluczowych została wsparta badaniem kwestionariuszowym online wśród 7500 użytkowników wyszukiwarek oraz tradycyjną ankietą na próbie 300 respondentów.

Marcin Gut - Senior Media Planner Media Contacts
Autor artykułu:
Marcin Gut - Senior Media Planner Media Contacts
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online