Przychody reklamowe mediów pozainternetowych wyniosły w pierwszej połowie br. 14,3 mld zł – wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (obejmuje dane cennikowe, bez rabatów). Było to 3,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.
W skali roku wzrosły wydatki na reklamę w radiu, magazynach, na outdoorze, w kinach i na reklamę indoorową. Stacje radiowe zarobiły ponad 2,5 mld zł czyli 19,7 proc. więcej niż rok temu. Przychody wydawców magazynów wzrosły o 14,7 proc., do 1,7 mld zł, a firm reklamy zewnętrznej - o 0,6 proc., do 727,7 mln zł.
Budżety reklamowe w kinach w pierwszych sześciu miesiącach br. warte była 694,8 mln zł, czyli 1,6 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku (w br. monitoring Kantar Media poszerzono o kina obsługiwane przez Tandem Media, m.in. sieć Helios). Z kolei wydatki na reklamy indoorowe wzrosły w omawianym okresie o 66,8 proc., do 20,1 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wplywy-reklamowe-tvp1-i-tvp2-spadly-niemal-o-polowe ##
Mniejsze niż przed rokiem były przychody reklamowe nadawców telewizyjnych oraz gazet. Reklamodawcy na promocję na szklanym ekranie wydali blisko 7,9 mld zł, czyli 1,9 proc. mniej niż rok temu. Z kolei inwestycje na reklamę w gazetach ograniczyli o 1,5 proc., do 765,6 mln zł.











