„X Factor” jest liderem rynku, ale traci widzów

Trzecia edycja programu TVN „X Factor” po trzech odcinkach gromadzi średnio 3,71 mln widzów, więcej niż nadawana rok wcześniej druga seria. W czasie emisji muzycznego formatu TVN wygrywa z konkurencyjnymi stacjami.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że po trzech castingowych odcinkach “X Factor 3” ogląda 3,71 mln widzów, a udział stacji w czasie jego emisji wynosi 23,02 proc. w grupie 4+ i 27,15 proc. w komercyjnej 16-49.

Najnowsza edycja show ma o 70 tys. widzów większą oglądalność niż druga seria nadawana w tym samym paśmie rok wcześniej. Śledziło ją bowiem 3,64 mln osób. Jednak druga edycja „X Factor” miała nieco wyższy udział w rynku niż obecna - wynosił on odpowiednio 23,15 proc. i 28,74 proc. (więcej na ten temat).

W paśmie nadawania muzycznego widowiska TVN jest liderem rynku telewizyjnego, choć liczba widzów show „X Factor” maleje z odcinka na odcinek W grupie 4+ na drugim miejscu z wynikiem na poziomie 15,90 proc. plasuje się TVP1, nadająca wówczas “Pogodę”, “Komisarza Alexa” i filmy fabularne. Trzeci jest Polsat (14,73 proc., filmy fabularne), a czwartą lokatę okupuje Dwójka (11,01 proc.; programy kabaretowe, „The Voice of Poland”). W grupie komercyjnej TVN też jet pierwszy, ale drugie miejsce zajmuje Polsat.

„X Factor” emitowany jest w soboty o 20.00.

Widownia „X Factor” odcinek po odcinku

Oglądalność formatu na tle konkurencji

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie