Yes po fali krytyki kończy akcję #YesforLove. "Pozostajemy sojusznikiem społeczności LGBTQ+"

Marka biżuterii Yes po gigantycznej fali krytyki zdecydowała się zakończyć akcję promocyjną #YesforLove, w ramach której obiecywała obrączki 10 parom, kiedy w Polsce władze wprowadzą równość małżeńską. Firmie zarzucano wykorzystywanie braku praw dla dyskryminowanej społeczności LGBT do promowanie biznesu. - Od dłuższego czasu w swoich reklamach pokazujemy Polskę tolerancyjną i przyjazną wszystkim, bo właśnie w takim kraju chcielibyśmy żyć. Niezmiennie pozostajemy sojusznikiem społeczności LGBTQ+ - przekazała w oświadczeniu dla Wirtualnemedia.pl Justyna Lach, dyrektorka marketingu YES Biżuteria.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Yes po fali krytyki kończy akcję #YesforLove. "Pozostajemy sojusznikiem społeczności LGBTQ+"

Konkurs Yes według deklaracji samej firmy miał na celu nagłośnienie potrzeby legalizacji związków jednopłciowych. W ramach akcji #YesfoLove każda osoba, która w czerwcu kupi pierścionek zaręczynowy marki za co najmniej tysiąc, może otrzymać obrączki w prezencie właśnie wtedy, gdy w końcu związki partnerskie zostaną zalegalizowane. Wystarczy, że na Instagramie wrzuci zdjęcie z zaręczyn z opisem #YESforLove.

Regulamin akcji zakładał, że nagrody będą ważne do 2027 roku, a do wyboru jest tylko kilka modeli obrączek.

"Nikt nie uwierzy w to, że w ciągu czterech lat śluby osób LGBTQ+ zostaną zalegalizowane. To jest przykre i obrzydliwe" - brzmi fragment jednego z komentarzy. "Organizujecie konkurs, który w podręcznikach do marketingu będzie wklejany jako definicja Rainbow washingu. I który zwyczajnie upokarza (tak, to dobre słowo - upokarza) pary jednopłciowe - napisała Janina Bąk, aktywistka i influencerka.

specjalista ds. marketingu społecznie zaangażowanego Grzegorz Miecznikowski skomentował: "Dziękuję za cudowny przykład #RaibowWashing do każdej prezki, którą od tej pory będę robić o tęczowym marketingu".

Aktywistka i influencerka Martyna Jałoszyńska oceniła z kolei: " W sumie to może należy wam podziękować za tę akcję - może uświadomi niektórym wierzącym w dobre intencje firm, że dla korporacji nie ma czegoś takiego jak walka o prawa człowieka czy zaangażowanie społeczne - liczy się tylko zysk. Dokładnie to pokazaliście tym żenującym konkursem - że macie zerową empatię i brakuje wam poczucia elementarnej przyzwoitości, a wszystkie tego typu działania i kampanie z waszej strony obliczone są tylko i wyłącznie na zwiększenie obrotów".

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/teczowe-logo-yes-miesiac-dumy-lgbt ##

Yes przeprasza i wycofuje się z promocji #YesforLove

Wobec fali krytyki Yes zdecydowało się zakończyć promocję i przeprosić.

"W odpowiedzi na liczne negatywne komentarze pod jej adresem, zdecydowaliśmy się z niej zrezygnować. Popełniliśmy błąd. Przepraszamy. Zrozumieliśmy, dlaczego wielu z Was poczuło się źle z naszą komunikacją. Na pewno w niewłaściwy sposób sformułowaliśmy regulamin. Zdajemy sobie również sprawę z powagi tematu, jakim jest zmiana prawa na bardziej równościowe. Będziemy bardziej uważni na Wasz głos i opinie, a także zapewniamy, że tak jak do tej pory, pozostajemy sojusznikami społeczności LGBTQ+" - oświadczono na Instagramie marki.

Wyświetl ten post na Instagramie                       Post udostępniony przez Biżuteria YES (@bizuteriayes)

W przekazanym redakcji Wirtualnemedia.pl oświadczeniu szefowa marketingu Yes Justyna Lach pisze: "W odpowiedzi na liczne negatywne komentarze społeczności LGBTQ+ odnośnie naszej akcji #YESforLove, zdecydowaliśmy ją zakończyć. Popełniliśmy błąd. Przepraszamy. Akcja miała na celu zwrócenie uwagi na temat braku równości małżeńskiej w Polsce oraz faktu, że nasz rząd lekceważy wyrok Trybunału Praw Człowieka i że to powinno się zmienić. Na pewno jednak w niewłaściwy sposób sformułowaliśmy regulamin akcji. Zdajemy sobie również sprawę z powagi tematu, jakim jest zmiana prawa na bardziej równościowe".

Dalej marketerka wskazała, że w reklamach Yes "pokazuje Polskę tolerancyjną i przyjazną wszystkim, bo właśnie w takim kraju chcielibyśmy żyć". - Niezmiennie pozostajemy sojusznikiem społeczności LGBTQ+ - podkreśla Justyna Lach.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+