Koniec sporu Disneya z YouTube. Kanały wróciły na platformę

Disney i Google osiągnęły porozumienie po dwutygodniowej nieobecności popularnych kanałów na platformie YouTube TV w Stanach Zjednoczonych. Nowa umowa przywraca do oferty takie stacje, jak ABC, ESPN i National Geographic, a Disney zyskał około 30 mln dol. przychodów tygodniowo.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Koniec sporu Disneya z YouTube. Kanały wróciły na platformę
Platforma YouTube TV

Konflikt między koncernami rozpoczął się pod koniec października, kiedy poprzednia umowa wygasła bez odnowienia. W wyniku tego miliony subskrybentów YouTube TV w USA straciły dostęp do kluczowych wydarzeń sportowych oraz programów informacyjnych ABC w czasie wyborów gubernatorskich. Teraz wszystkie kanały Disneya zostały przywrócone.

Jakie są warunki nowej umowy?

Jak informuje broadbandtvnews.com, powołując się na doniesienia innych mediów zza oceanu, Disney żądał od YouTube ok. 10 dol. miesięcznie za każdą subskrypcję ESPN. Koncern twierdził, że to ceny adekwatne do sytuacji rynkowej. Platforma YouTube TV oskarżyła Disneya o żądanie zbyt wysokich cen i warunków umowy.

Dzięki nowej umowie YouTube TV zachowuje pełen pakiet kanałów linearnych Disneya i może zaoferować nadchodzącą usługę ESPN Unlimited bez dodatkowych opłat do końca 2026 roku. Umowa pozwala YouTube TV na umieszczanie wybranych kanałów w tematycznych pakietach dodatkowych oraz oferowanie pakietów Disney+ i Hulu w ramach określonych opcji subskrypcyjnych.

Konflikt uświadomił znaczenie współpracy dla obu stron. Morgan Stanley szacuje, że spór kosztował Disneya ok. 30 mln dol. potencjalnych przychodów tygodniowo, natomiast platforma YouTube TV, posiadająca 10 mln subskrybentów, zaoferowała 20 dol. rabatu, aby klienci nie rezygnowali z jej usług. Odejście miała rozważać jedna czwarta użytkowników.

Platforma YouTube TV działa wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. W ofercie usługi jest kilkaset kanałów telewizyjnych na żywo. Pozwala na oglądanie stacji z sieci ABC, NBC, CBS, Fox, The CW i PBS. Platforma oferuje też płatne kanały tematyczne, takie jak Discovery Channel, Cartoon Network, Nickelodeon czy MTV.

YouTube i kanały telewizyjne

USA to jeden z krajów z najdroższymi usługami płatnej telewizji. Główny pakiet YouTube TV kosztuje 72,99 dol. przez pierwsze trzy miesiące. Później opłata wzrasta do 82,99 dol. Usługę przez krótki okres można testować bezpłatnie.

Ostatnio Disney sfinalizował przejęcie 70 proc. udziałów firmy Fubo, która również oferuje kanały telewizyjne w modelu OTT. Dostawca płatnej telewizji na początku roku miał 2,038 mln płacących subskrybentów, z czego 1,676 mln to klienci z Ameryki Północnej. Wcześniej Disney kupił platformę Hulu, która oferuje pakiet Live TV. Dzięki tym transakcjom Disney ma 6 mln abonentów płatnej telewizji w Stanach Zjednoczonych. W modelu OTT więcej, bo 10 mln klientów posiada jedynie YouTube TV.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"