Bridgestone jest znanym na rynku producentem opon samochodowych, z kolei TomTom to jedna z firm oferujących rozwiązania z segmentu geolokalizacji oraz związanych z tym usług kierowanych na rynek korporacyjny.
Według zapowiedzi po zakończeniu transakcji Bridgestone przejmie cały kapitał zakładowy TomTom Telematics za kwotę 910 mln euro, z zastrzeżeniem zwyczajowych korekt zamknięcia. Przejęcie jest finansowane z dostępnych środków własnych i oczekuje się, że transakcja spowoduje wzrost zysku na jedną akcję już w pierwszym roku. Przejmowany jest jedynie oddział telematyczny firmy TomTom. Przewiduje się, że transakcja zostanie sfinalizowana najpóźniej w drugim kwartale 2019 r.
TomTom Telematics posiada grupę stałych użytkowników dysponujących ponad 860 tys. pojazdów, z których dwie trzecie to samochody ciężarowe. Firma oferuje profilowane systemy telematyczne, takie jak WebFleet i NextFleet. Codziennie obsługuje ponad 800 mln pozycji GPS, 3.3 mln podróży oraz ponad 200 mln odebranych wiadomości.

Według komunikatu najnowsza inwestycja ma wynikać z wcześniejszych działań Bridgestone, których celem jest wzmocnienie potencjału firmy w dziedzinie rozwiązań cyfrowych, w szczególności związanych z rozwojem platform cyfrowych oraz gromadzeniem i analizą danych z czujników. Efektem tych prac jest wdrożenie szeregu nowoczesnych aplikacji, takich jak: Tirematics, Mobox, FleetPulse oraz Bridgestone Connect, do których obecnie dołączy Telematics.











