Za mały napis w spocie „Między nami”. T-Mobile naruszył kodeks reklamowy

Komisja Etyki Reklamy oceniła, że spot promujący taryfę „Między nami” w T-Mobile był sprzeczny w kodeksem branżowym. W reklamie pojawił się napis małą i białą czcionką umieszczony na tle jasnej kamienicy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Spot, którego dotyczył protest otrzymany przez Komisję Etyki Reklamy, był emitowany w wakacje w ramach kampanii promującej rok bezpłatnych rozmów z wybraną osobą” w taryfie „Między Nami” w T-Mobile na kartę (przeczytaj więcej o tej akcji i ofercie). Autor skargi ocenił, że napis, który pojawia się na końcu reklamy, „napisany jest tak małą czcionką, że nikt nie jest w stanie go przeczytać”. „Czuję się niekomfortowo z faktem przedstawiania widzowi informacji, która z pewnością jest dla oferty handlowej istotna, ale nie można się z tą informacją zapoznać” - przyznał odbiorca.

Przedstawiciele zarządzającej siecią T-Mobile Polskiej Telefonii Cyfrowej zauważyli jednak, że zarówno w Kodeksie Etyki Reklamy, jak i innych aktach prawnych nie ma przepisów regulujących wielkość czcionki, jakiej należy użyć w spocie telewizyjnym. „Jako zachęta, reklama wskazuje na najbardziej istotne warunki produktu i nie jest możliwe, aby zawierała wszystkie postanowienia ewentualnej umowy” - podkreślił operator. PTC zwróciła też uwagę, że szczegóły wszystkich ofert - również „Między Nami” w T-Mobile na kartę - udostępnia w swoim serwisie internetowym. A skoro odbiorca spotu złożył na niego skargę za pomocą elektronicznego formularza na stronie Komisji Etyki Reklamy, równie dobrze może sprawdzić regulaminy i cenniki T-Mobile.

Jednak Komisja Etyki Reklamy nie przychyliła się do tych wyjaśnień, oceniając, że spot „Między Nami” w T-Mobile na kartę naruszył kodeks branżowy. „Przedstawiony małą i białą czcionką tekst umieszczony został na tle jasnej kamienicy, co dodatkowo utrudnia jego odczytanie. Tekst odczytywany przez lektora, nie jest tożsamy z treścią reklamy pojawiającą się na ekranie” - wyliczył zespół orzekający. Zwrócił przy tym uwagę, że reklama wprowadza konsumentów w błąd, ponieważ informuje, że poprzez samo dołączenie do T-Mobile można rozmawiać bez limitu, podczas gdy w rzeczywistości tak nie jest. W związku z tym komisja zaleciła PTC zmodyfikowanie tego spotu.

Operator T-Mobile szybko wprowadził odpowiednie zmiany. W nowym spocie „Między Nami” szczegółowe informacje są zapisane czarną czcionką na białym tle (obejrzyj tę reklamę).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji