Podczas konferencji prasowej przedstawiciele Żabki zapowiedzieli, że grupa pracuje nad usługą typu "kup teraz, zapłać później".
– Na razie testujemy ją na wybranym gronie klientów. Usługa ta umożliwia opóźnienie płatności za zakupy w Żabce na kilkanaście czy kilkadziesiąt dni. Ten test pokazuje, że cieszy się ona bardzo dużym powodzeniem – podkreślili.
Usługi typu "kup teraz, zapłać później" od lat są rozwijane przez różne sklepy online i stacjonarne.
– Otwieramy nowe biznesy i przygotowujemy się do rozwoju własnej logistyki e-commerce, którą nazwaliśmy Izidrop – dodali.
Wyjaśnili, że usługa ma m.in umożliwić zwrot towarów zakupionych poprzez e-commerce w sklepach Żabka.
– To produkt, który jest nieco inny od istniejących na rynku, będzie głównie skierowany do tych klientów, którzy chcą dokonywać zwrotów, czyli oddawać zakupione już towary w e-commerce w naszych sklepach i te towary będą zwracane przy pomocy naszej logistyki żabkowej, dzięki temu ta usługa będzie znacznie tańsza – wyjaśnili.

Duży wzrost zysku netto
Spółka poinformowała we wtorek, że zysk Grupy Żabka w trzecim kwartale wyniósł 463 mln zł i był o 45,2 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ub.r. Zgodnie z raportem zysk netto po trzech kwartałach wyniósł 530 mln zł i był o 40,5 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ub.r., kiedy wyniósł 377 mln zł.
W poniedziałek informowano z kolei, że grupa otworzyła w Krakowie swój 12-tysięczny sklep w Polsce, zamierza w najbliższych kilku latach utrzymać tempo rozwoju zakładające uruchamianie ok. 1,3 tys. placówek rocznie. Firma szacuje, że potencjał rynku w naszym kraju to ok. 20 tysięcy sklepów pod szyldem Żabka.
źródło: PAP











