Stworzenie systemu pozwalającego na dostarczanie przesyłek w nowatorski sposób było możliwe dzięki współpracy Zalando z firmą Future Lab należącą do belgijskiej grupy pocztowej bpost.
Podczas testów domy odbiorców zostały wyposażone w tak zwane „inteligentne zamki" i „inteligentny dzwonek". Dzięki zastosowaniu tej technologii klienci zdalnie otwierali drzwi do swoich mieszkań, tak by pracownik poczty mógł umieścić paczkę wewnątrz (lub ją zabrać).
Cały proces koordynowany był przez aplikację i monitorowany za pomocą kamery umieszczonej w domu lub obok zamka. Oprogramowanie umożliwia również kontakt odbiorcy z dostawcą.
Partnerzy projektu twierdzą, że zaproponowane przez nich rozwiązanie zagwarantuje szybszą i sprawniejszą dostawę przesyłek do odbiorców, eliminuje bowiem konieczność bezpośredniego kontaktu pomiędzy kurierem a adresatem lub nadawcą paczki.

Przedstawiciele Zalando informują, że według sondażu 90 proc. osób biorących udział w teście wyraziło pozytywną opinię o systemie „in home delivery” i zadeklarowało korzystnie z tej oferty, jeśli pojawi się ona w przyszłości.
Zalando i bpost to nie jedyne firmy które tworzą własne rozwiązanie dostarczania paczek pod nieobecność adresata. W 2017 r. podobny system zapowiedział koncern Amazon.
W III kwartale 2018 roku platforma Zalando zanotowała wzrost przychodów o 11,7 procent przy stracie operacyjnej w wysokości 38,9 mln euro. Obecnie ze sklepu w całej Europie korzysta aktywnie 25,1 mln użytkowników, a średnia wartość koszyka wynosi 57,5 euro.











