O nowych członkiniach zarządu Facebooka poinformował oficjalnie Mark Zuckerberg podkreślając, że Nancy Killefer i Tracey T. Travis dysponują bogatym zawodowym doświadczeniem w kierowaniu dużymi firmami i posiadają unikalne cechy gwarantujące nowe wartości dla Facebooka.
Nowe dyrektorki z doświadczeniem
Nancy Killefer ma za sobą bogatą drogę zawodową. W latach 2000-2005 była dyrektorem finansowym i operacyjnym w Departamencie Skarbu USA, przez 30 lat (do 2013 r.) pełniła różne funkcje w szefostwie koncernu McKinsey & Company, była także doradcą zarządów wielu innych firm. Zasiadając w zarządzie Facebooka Killefer będzie się zajmować kwestiami finansowymi.
Z kolei Tracey T. Travis jest obecnie wiceprezesem i dyrektorem finansowym w koncernie Estée Lauder Companies, wcześniej zajmowała podobne stanowiska w Ralph Lauren Corporation. W przeszłości Travis pracowała także w PepsiCo i General Motors. W zarządzie Facebooka menedżerka będzie się zajmowała m.in. segmentem reklamowym.

Więcej kobiet w Facebooku
Pojawienie się dwóch nowych dyrektorek w szefostwie Facebooka oznacza, że obecnie 40 proc. 10-osobowego składu zarządu tej firmy stanowią kobiety, dwie z nich są czarnoskóre.
Oprócz Travis i Killefer w zarządzie Facebooka znajdują się także Sheryl Sandberg oraz Peggy Alford. Obecna liczba kobiet w szefostwie wyróżnia Facebooka wśród wielu innych amerykańskich firm. Koncern znajduje się w wąskim gronie 10 proc. największych firm giełdowych które w swoim zarządzie mają podobny skład pod względem płci.
Obecnie zarząd Facebooka tworzą:
Peggy Alford, executive vice president, PayPal HoldingsMarc L. Andreessen, Andreessen HorowitzKenneth I. Chenault, chairman and managing director, General CatalystDrew Houston, CEO DropboxNancy Killefer, retired senior partner, McKinsey & CompanySheryl K. Sandberg, chief operating officer, FacebookPeter A. Thiel, Founders FundTracey T. Travis, executive vice president and chief financial officer, The Estée Lauder CompaniesJeffrey D. Zients, CEO, The Cranemere Group Limited

W IV kwartale 2019 r. kwartale Facebook osiągnął wzrost przychodów o 25 proc. do 21,08 mld dolarów oraz zysku netto z 6,88 do 7,35 mld dolarów. W skali miesiąca ze wszystkich platform koncernu korzysta 2,89 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,5 mld.











