Zasięgi budowane na emocjach – lekcje od ekspertów z TikTok For You Summit Central Europe

Minęła już chwila od największego konwentu biznesowego TikToka w Centralnej Europie, TikTok For You Summit. Wkraczamy jednak w ten okres w roku, który sprzyja podsumowaniom i zbieraniu tego, czego dowiedzieliśmy się w jego trakcie. Wróćmy więc jeszcze na chwilę do tego, co eksperci platformy ale i goście z zewnątrz mieli do powiedzenia na temat trendów, target grup, efektywności i podróży klienta w czasach post-lastclick. W końcu – czy autentyczność, kreatywność i… odwaga, która napędza emocje to cały sekret potrzebny do globalnego sukcesu marketingowego?

materiał partnerski
materiał partnerski
Udostępnij artykuł:
Zasięgi budowane na emocjach – lekcje od ekspertów z TikTok For You Summit Central Europe

Linie lotnicze Ryanair to mistrzowie strategii na TikToku – ich odważne, a często kontrowersyjne podejście podbiło serca milionów użytkowników i wygenerowało gigantyczne zasięgi (2,4 mln obserwujących; 46,4 mln polubień filmów). Za strategię komunikacji na platformie odpowiadał Michael Corcoran, który podzielił się z uczestnikami For You Summit CE swoją receptą na zbudowanie wyrazistego wizerunku na TikToku.

grafika

1. Bądź autentyczny, nie perfekcyjny – przede wszystkim porzucić perfekcjonizm. TikTok to przestrzeń do wyrażania autentyczności, w której liczy się odwaga, a humor, nawet czarny, może stać się cennym narzędziem w budowaniu relacji z odbiorcami. Musisz pamiętać, że dwie trzecie (67 proc.) użytkowników platformy twierdzi, że przegląda TikToka dla poprawienia sobie humoru (Źródło: #TikTokMadeMeBuyIt shows the power of TikTok).

2. Skróć proces decyzyjny – w świecie TikToka liczy się szybkie reagowanie na zmieniające się trendy. To, co dziś jest hitem, jutro może zostać zapomniane. Jeśli chcesz wykorzystać potencjał virali, lista osób decydujących o publikacji powinna być skrócona do minimum.

3. Eksperymentuj – kluczem do sukcesu na TikToku jest odwaga i gotowość do eksperymentowania. Porażki są nieuniknione, ale najważniejsze, to umieć wyciągać z nich wnioski i pozwolić społeczności zdecydować o sukcesie marki.

4. Bądź odważny – według Corcorana sukces wymaga odwagi – czasami lepiej wkurzyć 80% odbiorców, aby zdobyć lojalność 20%. Jednym z najczęstszych błędów jest próba przypodobania się wszystkim.

Kreatywność napędza TikToka

Badania Nielsena potwierdzają, że 47% wzrostu sprzedaży pochodzi bezpośrednio z siły kreacji (Źródło: TikTok Works: How TikTok drives business impact for advertisers). To emocje przekładają się na zasięgi, a zasięgi na realne zyski. Jak przekazał Callum Smith, Marketing Startegy Lead z TikToka, budowanie napięcia za pomocą fabuły prowadzi do wydłużenia czasu oglądania o 16%, a wykorzystanie trendów z aplikacji prowadzi do wzrostu o 14%. Smith podkreślał także, że aby zwrócić uwagę odbiorców, marki muszą pozostać autentyczne i kreatywne. Według wewnętrznych badań platformy 79% użytkowników uważa, że to miejsce, gdzie brandy mogą pokazać swoją osobowość.

grafika

Potwierdzają to słowa Marty Piotrowskiej z Allegro, do przeczytania wywiadu z którą zachęcamy tutaj. Menedżerka zaznaczyła podczas konferencji, że wykorzystanie w reklamach sylwetek prawdziwych osób zwiększa współczynnik CTR aż o 100%. Dodała także, że ROAS (zwrot wydatków na reklamę) firmy Allegro na TikToku w sierpniu 2024 był dwa razy wyższy w porównaniu do innych platform. Marketerzy muszą więc unikać powielania schematów i skupić się na unikalnym DNA marek, by nie przepalać budżetów na nieefektywne kampanie.

grafika

TikTok zapewnia wyższe ROI niż inne platformy

Marketerzy potrzebują konkretów – i TikTok je dostarcza. Na platformach wyższej uwagi, jaką jest TikTok, średnia liczba bardzo dużych efektów biznesowych jest o 67% wyższa w porównaniu do innych aplikacji, a w przypadku kampanii liczba sekund aktywnej uwagi zwiększa się o 76%.

Kuba Klimczyk, Head of E-commerce platformy, wskazał, że aż 61% wszystkich użytkowników choć raz dokonało zakupu bezpośrednio poprzez platformę lub online po obejrzeniu reklamy na TikToku, a 65% użytkowników prawdopodobnie kupi w przyszłości produkt, który tam zobaczyli. Przykład L’Oreal pokazuje, jak kampanie na tej platformie generują niezwykłe wyniki: ROI (zwrot z inwestycji) dla tej marki był aż o 30% wyższy w porównaniu do konkurencyjnych platform.

To nie jedyny imponujący wynik. W branży retail TikTok zwiększa zwroty o średnio 48%, a w przypadku sektora FMCG liczby szybują aż do 58% (Źródło: How TikTok drives Efficient and Effective ROI in Central Europe | TikTok For Business Blog). William Asplund, Measurement Partner TikToka nie ma wątpliwości – ta platforma to obecnie jedno z najefektywniejszych narzędzi marketingowych na rynku.

grafika

Zaufanie walutą teraźniejszości

Juliette Freysson Dugo, Associate Communication Officer w UNESCO, mówiła o znaczeniu etycznego tworzenia treści, które przyczynia się do budowania bezpiecznej i świadomej przestrzeni online. Twórcy stają się kluczowymi źródłami informacji, a ich umiejętności w zakresie mediów i informacji są nieocenione w walce z dezinformacją. To niezwykle ważne, bo jak zaznaczyła prelegentka, aż 56% internautów regularnie czerpie wiedzę z mediów społecznościowych, a co drugi z nich ufa autentyczności treści, które tam widzi.

grafika

Z drugiej strony marki powinny bardziej ufać twórcom, ponieważ to oni najlepiej znają swoją publiczność – taki wniosek wyłonił się z panelu na konferencji zorganizowanej przy okazji tegorocznych igrzysk olimpijskich w Paryżu. W spotkaniu wzięli udział olimpijczycy, w tym kajakarka górska Klaudia Zwolińska, biegaczka Anastazja Kuś i koszykarz Piotr Grabowski, a także przedstawiciele branży cyfrowej: Nadia Smolarek, Sport Partnerships Manager w TikToku, oraz Barbara Karczewska, specjalistka ds. zarządzania sportowcami i PR w Creators TikTok. Paneliści zachęcali słuchaczy, aby nie zastanawiali się zbyt długo nad rozpoczęciem tworzenia treści, ale po prostu opublikowali swój pierwszy film i zaczęli zdobywać doświadczenie.

grafika

Jaki obraz wyłania się z tego podsumowania – potrzebujemy odwagi, ale i rozwagi, swobody, ale i precyzji w określaniu celów, koncentracji na efektywności, ale i zaufania instynktowi by wyjść poza ustalone schematy. Brzmi to jak dobre życzenia na 2025 i zalążek niezłej strategii.

grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
materiał partnerski
Autor artykułu:
materiał partnerski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów