Zawrót głowy office managera

Office manager to cichy bohater każdego biura, który mierzy się z ogromem obowiązków i problemów organizacyjnych, umożliwiając tym samym sprawne funkcjonowanie wszystkim pracownikom. Poczynając od zapewnienia materiałów biurowych czy zarządzania systemem rezerwacji sal konferencyjnych po wprowadzenie nowego pracownika – to codziennie zadania, z jakimi mierzy się kierownik biura. Jak się w tym nie pogubić? Jakie nowoczesne rozwiązania mogą pomóc w jego codziennej pracy?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Nawet niewielkie biuro do sprawnego funkcjonowania potrzebuje osoby, która będzie nim zarządzać. Taką funkcję spełnia office manager – dzięki niemu pracownicy mogą wykonywać swoje zadania bez przeszkód. – Office manager to osoba od zadań specjalnych – żartuje Robert Strzelecki, wiceprezes innowacyjnej firmy TenderHut – jest ona odpowiedzialna za sprawne funkcjonowanie całego biura, jego stan i narzędzia pracy. Aby usprawnić pracę na tym stanowisku opracowaliśmy mobilną aplikację Zonifero, która jest odpowiedzią na realne potrzeby kierownika biura – mówi Robert Strzelecki.

Małe i duże wyzwania

Dobry manager ma rozwiązanie problemu zanim ten się zmaterializuje. Osoba pełniąca tę funkcję sprawdza się przy codziennych trudnościach, które zdarzają się w przedsiębiorstwie. Brak wody, zepsuta drukarka, czy awaria w toalecie – to tylko część zadań, których niewykonanie dezorganizowałyby pracę biura. Przykładem może być sytuacja, kiedy awarii ulega drukarka sieciowa, z której korzysta całe piętro w biurowcu. Zamiast ściągać office managera, opisywać mu sytuację i tłumaczyć problem, pracownik po prostu zrobił zdjęcie komunikatu z drukarki i przesłał je za pomocą Zonifero. Odbiorca komunikatu od razu wie, o którą drukarkę chodzi i gdzie ona stoi. To żywy przykład na to, jak aplikacja ułatwiła pracę office managerowi, a więc i całej firmie – tłumaczy Robert Strzelecki. – Kolejnym przykładem zadania, z jakim mierzy się każdy kierownik biura jest wprowadzenie nowego pracownika. Trzeba dla niego znaleźć miejsce w przestrzeni biurowej, wyposażyć go we wszelkie narzędzia pracy, a potem zapoznać go z zasadami funkcjonowania w firmie. Tu także sprawdza się Zonifero – informacja o nowej osobie w zespole przesyłana jest za pomocą aplikacji. Już po kilku sekundach wszyscy w firmie wiedzą, że pojawił się nowy pracownik, widzą też dokładnie, w którym pokoju i przy którym biurku pracuje. A sam pracownik pobiera sobie aplikację na telefon i już wie, gdzie znajdzie najważniejsze punkty w biurze, sam dotrze do kuchni, łazienki i gabinetu szefa. A wchodząc do nowego pokoju po spojrzeniu w aplikację będzie wiedział, jak mają na imię koledzy siedzący przy biurkach – dodaje Robert Strzelecki, którego firma w ostatnich latach rozrosła się niemal trzykrotnie.

Jeszcze więcej pracy office manager ma przy zmianach w strukturze firmy, np. przy rozszerzeniu działów. Spoczywa wtedy na nim niemała odpowiedzialność, bo to cała operacja logistyczna, którą trzeba zaplanować i przeprowadzić, i to tak, aby praca w firmie nie została zaburzona. – Office manager to biurowy logistyk całej firmy i właśnie ze względu na znaczącą rolę, jaką odgrywa w przedsiębiorstwie warto wspomagać jego pracę na wszelkie sposoby – mówi Paweł Gossa, prezes firmy INVESTCOVER, która zajmuje się zarządzaniem projektami budowlanymi oraz nadzorem inwestycji związanych m.in. z budową i modernizacją przestrzeni biurowych. – Organizacja powierzchni firmy ma tu ogromne znaczenie i powinna wspierać pracę managera biura. W ostatnich latach mamy do czynienia ze szczególnie intensywnym rozwojem rynku mobilnych rozwiązań, które pozwalają na szybkie przearanżowanie wnętrz i sprawne zarządzanie biurem. Wśród nich wymienić można chociażby nowoczesne systemy ścian przesuwnych umożliwiających zrobienie z jednego dużego pomieszczenia dwóch mniejszych, w których mogą odbyć się kameralne spotkania. Dla office managerów to duże ułatwienie, bo oszczędza problemów organizacyjnych, a przy okazji generuje oszczędności  – dodaje Paweł Gossa.

Szukanie pracowników, rezerwacje sal, zgłaszanie usterek

Jak zapanować nad przedsiębiorstwem, kiedy obowiązki i sprawy do załatwienia mnożą się każdego dnia? Pomoc może przyjść właśnie w postaci aplikacji na smartfonie. Robert Strzelecki jest twórcą Zonifero – aplikacji mobilnej, która już niedługo może stać się prawą ręką każdego office managera. – Dzięki Zonifero zgłaszanie usterek, czy jakichkolwiek innych problemów biurowych stanie się dziecinnie proste i nie trzeba będzie wędrować osobiście do osoby odpowiedzialnej za funkcjonowanie firmy – mówi Robert Strzelecki, wiceprezes TenderHut. Zonifero może spełniać wiele funkcji poprawiających organizację firmy - łącząc w sobie kilka systemów jest biurowym organizerem. Wystarczy jeden rzut oka na telefon by wiedzieć, czy potrzebna nam osoba jest dziś w biurze, jaka sala jest wolna i czy można zorganizować w niej spotkanie. Moduł do rezerwacji sal konferencyjnych zintegrowany z wyświetlaczami przed salami usprawnia pracę nie tyko office managerowi, ale również pozostałym pracownikom.

Współpraca z serwisem sprzątającym

Zonifero posiada specjalny moduł, dzięki któremu zdigitalizowana zostaje również kontrola nad usługami sprzątania biura. – Zonifero w znaczący sposób ułatwia komunikację pomiędzy office managerem a naszymi pracownikami oraz kierownikiem nadzorującym świadczenie usług sprzątania. W aplikacji sprzątający pracownicy mają wyznaczone obszary oraz zakresy prac, które odznaczają jako wykonane po skończonej pracy. Dzięki temu wiemy, który pracownik, o której godzinie rozpoczął i zakończył swoje zadania. Nasz pracownik raportuje office managerowi w postaci załączonego zdjęcia zdarzenia, które wymagają uwagi lub wykraczają poza zakres świadczonych usług lub są oddzielnie rozliczane. Office manager ze swojej strony może poinformować kierownika odpowiedzialnego za obiekt o zaistniałych wypadkach, jak brak prądu, wody, wyjątkowa zmiana w godzinach świadczenia usługi lub wskazać obszary, które w wyniku awarii lub nieprzewidzianych sytuacji wymagają dodatkowej uwagi – tłumaczy Paweł Wiśniewski, członek zarządu firmy WAPA SYSTEM z branży Facility Management, specjalizującej się w zakresie szeroko pojętego utrzymania czystości.

Nowe technologie to na pewno duże wsparcie dla codziennej pracy organizacji. Nowoczesne biuro, które można przearanżować, a wraz za zmianą przekazać błyskawicznie informacje na ten temat przy pomocy aplikacji to ułatwienie, które niedługo będzie standardem w każdym biurze.  Rozwiązania z zakresu Digital Office Management to przyszłość zarządzania organizacją biurowego życia.

                                                                     ***

W skład grupy kapitałowej TenderHut wchodzą 4 kooperujące ze sobą spółki zależne. SoftwareHut specjalizuje się w projektowaniu, dostosowywaniu i rozwijaniu systemów informatycznych (portale www, aplikacje mobilne, systemy dedykowane i wiele innych) oraz oferuje usługi szeroko rozumianego outsourcingu IT. Solution4Labs świadczy usługi implementacji oraz dostosowywania systemów klasy LIMS do indywidualnych potrzeb laboratoriów. LegalHut świadczy usługi doradztwa prawnego i merytorycznego w zakresie zamówień publicznych oraz postępowań przetargowych w obszarze usług i produktów IT. ProtectHut skupia się na zagadnieniach z zakresu cybersecurity wspierając klientów we wdrażaniu europejskich dyrektyw dotyczących bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"