W reklamie performance żywego aktora został przeniesiony w skali 1:1 na grę postaci generowanych przez sztuczną inteligencję. Dzięki temu reżyser mógł pracować z "owcami" jak na tradycyjnym planie filmowym, dając uwagi aktorskie człowiekowi, który następnie użyczył swoich ruchów i mimiki animowanym bohaterkom.
– Do tej pory praca z AI stanowiła wyzwanie między innymi ze względu na ograniczoną kontrolę, jaką mieliśmy nad finalnym efektem. Na szczęście każdy tydzień przynosi innowacje, które pozwalają rozwiązać problemy wcześniej nie do rozwiązania. A Humanverse dzięki swojemu działowi R&D potrafi bardzo szybko uwzględnić te nowinki w komercyjnych pipeline’ach – mówi Krzysztof Kujawski, współzałożyciel, partner zarządzający Humanverse i reżyser spotu.
– W tej realizacji pracowałem z naszymi owcami jak z aktorami na normalnym planie. Mogłem dawać uwagi reżyserskie człowiekowi, który odkrywał rolę owiec, a później ten performance, dzięki nowatorskim rozwiązaniom technologicznym, mogliśmy wiernie odwzorować w ‘grze’ owiec. Różnica pomiędzy planem zdjęciowym, środowiskiem 3D a światem AI coraz bardziej się zaciera, otwierając przed nami zupełnie nowe możliwości kreatywne – dodaje.

Perspektywa owiec
Widzowie reklamy poznają historię z perspektywy… owiec. Zbuntowane zwierzęta organizują protest, mając dość bycia liczonymi przez osoby zmagające się z trudnościami w zasypianiu. Ich przesłanie jest proste: zamiast angażować je w bezcelowe rytuały, lepiej sięgnąć po sprawdzone rozwiązanie, jakim jest lek Senamina.
Za koncepcję kreatywną kampanii odpowiada agencja reklamowa Supermarket. Produkcją spotu zajęło się studio Humanverse, a reżyserem jest Krzysztof Kujawski. Kampania jest już emitowana w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych oraz w internecie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo











