Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w I kwartale br. wydatki na reklamę radiową wyniosły 1,43 mld zł (wg danych cennikowych netto, bez rabatów). To 19,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
Reklamodawcy najwięcej wydali w radiu RMF FM - 427,3 mln zł, czyli 18,6 proc. więcej niż w I kwartale ub.r. Rozgłośnia ta wciąż jest liderem słuchalności w Polsce, jednak jej przewaga nad Radiem ZET znacząco się ostatnio zmniejszyła.
Drugie miejsce na podium utrzymało Radio ZET z wpływami w wysokości 262,9 mln zł. To zaledwie 4 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzecia lokata przypadła radiowej Trójce, której przychody z reklam w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosły 86,6 mln zł i były wyższe od ubiegłorocznych o 50,1 proc. Szefem stacji od początku kwietnia jest Adam Hlebowicz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wyniki-sluchalnosci-rozglosni-radiowych-w-miastach-polski ##
Największy wzrost przychodów z reklam w omawianym okresie miało Radio Złote Przeboje Poznań, które zarobiło 19,7 mln zł, 72,1 proc. więcej niż przed rokiem. O 46,6 proc. wzrosły z kolei nakłady na reklamę na antenie radia Vox FM - do 22,6 mln zł. Radiowa Jedynka zwiększyła wpływy o 33,9 proc., do 48,7 mln zł, a RMF Classic - o 31,9 proc., do 17,1 mln zł.
Reklamy wyemitowane w I kwartale br. w Tok FM warte były 25,2 mln zł (10,3 proc. więcej niż rok wcześniej), a te w Esce Warszawa - 17,8 mln zł (10,3 proc. więcej). Z kolei Eska Poznań zwiększyła wpływy o 24,2 proc., do 15,9 mln zł.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/eska-zlote-przeboje-zet-gold-traca-sluchaczy-radio-wawa-z-najwiekszym-wzrostem-w-i-kwartale ##











