Zmalała liczba zgłoszeń do Cannes Lions, nie pomogły nowe kategorie i powrót Publicis Groupe

Do tegorocznego, rozpoczynającego się dziś Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions wpłynęło 30 953 zgłoszeń z 89 krajów. Mimo, że w tym roku wprowadzono nowe kategorie, a po roku nieobecności swoje projekty zgłaszają też agencje należące do Publicis Groupe, to liczba walczących o Lwy projektów zmalała rok do roku o 4 proc.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Zmalała liczba zgłoszeń do Cannes Lions, nie pomogły nowe kategorie i powrót Publicis Groupe
fot. materiały prasowe

W tym roku na Cannes Lions pojawiły się dwie nowe kategorie: Creative Strategy Lion i Entertainment Lion for Sport. Do pierwszej zgłoszono 848 projekty, a do drugiej - 702.

Kategoria The Entertainment Track, która obejmuje też podkategorie Entertainment Lions i Entertainment Lions for Music odnotowała 11-procentowy wzrost zgłoszeń w stosunku do roku ubiegłego we wszystkich trzech kategoriach.

Widoczny jest także wzrost zaangażowania dwóch kluczowych rynków z roku na rok: liczba projektów z Chin wzrosła o 5 proc., a Indii o 8 proc..

Organizatorzy Cannes Lions zdradzili też, że wzrosła liczba kampanii bezpośrednio zgłaszanych przez marketerów.  - Zmiany, które wprowadziliśmy w strukturze nagród w 2018 roku zaowocowały ponownym ukierunkowaniem Lwów.  Branża koncentruje się na absolutnej jakości swoich wpisów, umożliwiając wszystkim członkom społeczności marketingowej i reklamowej, a zwłaszcza markom, porównywanie ich wyników z najlepszymi na świecie – skomentował Philip Thomas, przewodniczący Cannes Lions.

The Creative Effectiveness Lions, jedyny globalny punkt odniesienia dla wymiernego wpływu kreatywności, nadal odnotowują wzrost zgłoszeń - o 34 proc. wobec roku 2018.  Według Simona Cooka, dyrektora zarządzającego Cannes Lions ciągły wzrost liczby zgłoszeń w tej kategorii wskazuje na znaczenie porównania wartości kreatywności w sali konferencyjnej, dla klientów i agencji.  - Kreatywna efektywność koncentruje się nie tylko na rozwoju biznesu, ale także na tym, jak praca wygrywająca Lwy może pozytywnie wpłynąć na kulturę i określić cel marki w perspektywie długoterminowej – powiedział.

Analiza zgłoszeń pokazuje, że tradycyjne kategorie pozostają podstawą kreatywności reklamowej. W kategorii Film Lions liczba wpisów wzrosła rok do roku o 29 proc., a w kategorii Creative eCommerce Lions – o 12 proc.Więcej projektów będzie rywalizować o statuetkę Brand Experience i Activation Lions  (wzrost o 8 proc.) oraz Digital Craft Lions (wzrost o 9 proc.).To zdaniem organizatorów odzwierciedla nieustanne znaczenie kreatywności w zakresie kompleksowej obsługi klientów.

Organizatorzy tegorocznego festiwalu Cannes Lions spodziewają się w tym roku bardziej zróżnicowanej społeczności branżowej na imprezie.W czasie jej trwania, w dniach 17-21 czerwca, delegaci z ponad 100 krajów będą reprezentować różne branże. Są to globalne i niezależne agencje, innowacyjne marki i firmy technologiczne, firmy konsultingowe i platformy rozrywkowe.

W ub.r. o nagrody na Cannes Lions Festival rywalizowały 32 372 projekty, w tym roku jest ich 30 953. Oznacza to, że ich liczba spadła o 4 proc. (w 2018 roku spadek był wyższy i wynosił 21 proc.).

Nie udało się zatrzymać tendencji spadkowej w liczbie zgłaszanych do rywalizacji o nagrody projektów mimo że wprowadzono nowe kategorie. Nie pomógł również powrót po rocznej przerwie agencji z grupy Publicis Groupe. Ten holding walczy o Lwy w tym roku, ale zgłosiła do konkursu połowę mniej kampanii niż w 2017 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu