Provident za 29 393 spoty reklamowe zapłacił 623 68 386 złotychi uplasował się na pierwszym miejscu pod względem wydatków nareklamę telewizyjną. Nakład pieniężny tej firmy finansowej wzrósłaż o 38 proc., a liczba reklam zwiększyła się o 42 proc.
Zmiana zaszła również na drugiej pozycji. Eurobank (spadek na 5.miejsce w rankingu) został wyprzedzony przez PKO BP, który wydał namarketing telewizyjny ponad 61,5 mln złotych, co pozwoliło na zakup15 841 reklam. W porównaniu z 2007 rokiem PKO BP zapłacił 40 proc.więcej, ale w zamian otrzymał o 35 proc. więcej spotów.
Czołową trójkę zamyka bank Millenium z budżetem wynoszącym ponad50 mln złotych (29 mln zł w 2007, wzrost o 42 proc.) i trzykrotnymwzrostem liczby emitowanych reklam.
Lider z 2007 roku, ING Bank Śląski, znalazł się dopiero naszóstej pozycji, ograniczając wydatki o prawie 8 mln złotych (z48,6 mln do 40,8 mln zł).

W poprzednim roku największy koszt jednostkowy reklamy wczołowej dziesiątce reklamodawców poniósł AIG Bank Polska, płacącza jeden spot ponad 11 tys. zł. Z kolei najmniej zapłaciłProvident, niewiele ponad 2 tys. zł.
Łącznie na reklamę telewizyjną w branży banków i firmfinansowych wydano w 2008 roku 732 660 629 złotych, a więc o 36proc. więcej niż w 2007 roku (470 100 474 zł).
Dane dotyczą okresów od 1 stycznia do 31 grudnia 2007roku i od 1 stycznia do 31 grudnia 2008 roku











