Zmiany w firmie Castrol w Europie

Castrol konsoliduje strukturę w Europie i optymalizuje system dystrybucji. W efekcie powstanie kilka regionów ze wspólną ofertą oraz takim samym systemem sprzedaży i obsługi klienta. Jednym z nich będzie region Europy Środkowo-Wschodniej zarządzany z Warszawy. Równocześnie Castrol będzie się koncentrować na współpracy ze strategicznymi dystrybutorami.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Region Europy Środkowo-Wschodniej, obejmujący Polskę, Czechy, Węgry i Słowację, będzie jednym z największych w organizacji Castrol w Europie. To dowód uznania dla kompetencji polskich menedżerów, a także pozycji, jaką nasz kraj zajmuje w Europie. Pod względem wysokości obrotów Polska jest w ścisłej europejskiej czołówce. W ostatnich trzech latach sprzedaż produktów Castrol w Polsce systematycznie rosła, zwiększał się także udział w rynku. Umieszczenie centrali regionu w Warszawie było więc naturalnym wyborem. Z Warszawy będzie kierowany dział obsługi klienta, polska organizacja będzie również odpowiedzialna za wyniki sprzedaży we wszystkich krajach regionu. Konsolidacja pozwoli na ujednolicenie oferty i sposobu obsługi klienta w ramach regionu, a kierowanie kilkoma państwami z jednego miejsca ułatwi prowadzenie biznesu. Dzięki temu Castrol będzie umacniać swoją pozycję i zwiększać udziały rynkowe w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Zmiana obejmuje także optymalizację systemu dystrybucji, który będzie się opierał na mniejszej liczbie dużych dystrybutorów, zwanych ambasadorami. „Decydujemy się na współpracę z firmami, dla których Castrol będzie strategicznym partnerem i najważniejszą, wiodącą marką w ofercie. Będą to jedyne podmioty w kraju, które dostaną od nas pełną ofertę produktów” – mówi Sławomir Radoń, Director Central Eastern Europe w firmie Castrol. Ambasadorem może zostać duża firma, która działa aktywnie na swoim rynku, chce się rozwijać i jest gotowa na współpracę z marką Castrol. „Liczba dystrybutorów nie jest zamknięta, dopuszczamy możliwość zmian czy jej poszerzenia” – dodaje Radoń. Proces selekcji i kryteria wyboru są takie same w całej Europie, a to, ilu partnerów będzie w poszczególnych krajach, zależy nie tylko od wielkości rynku, lecz także od jego specyfiki.

Firma oczekuje, ze wybrani ambasadorzy będą promowali tylko markę Castrol, która powinna stanowić zdecydowaną większość w portfolio dystrybutora. „Naszych partnerów będziemy wspierać wszystkimi dostępnymi narzędziami, a mamy ich niemało. Chcemy, by z nich korzystali i aktywnie zwiększali udział produktów Castrol w swojej sprzedaży” – podkreśla Sławomir Radoń.

W pierwszych miesiącach tego roku Castrol zakończy podpisywanie nowych umów z dystrybutorami we wszystkich czterech krajach naszego regionu. Plany dotyczące Europy Środkowo-Wschodniej są ambitne, a nowe inwestycje i oferty produktowe oraz dystrybutorskie przyniosą efekty w postaci dalszego umacniania pozycji Castrol na poszczególnych rynkach. Jeszcze w tym roku na rynku pojawią się nowe oleje – Magnatec Stop-Start, przeznaczony do aut miejskich, czy Castrol EDGE do supersamochodów, takich jak Bugatti czy Koenigsegg. Castrol nadal będzie ściśle współpracował z warsztatami niezależnymi oferując im cieszący się bardzo dużym zainteresowaniem program Castrol Service Plus. W tym roku w jego ramach pojawi się możliwość korzystania z opartego na chmurze systemu zarządzania serwisem CarVue, który ułatwi prowadzenie działalności i pozwoli zwiększyć zyski. Wkrótce za sprawą specjalistów marki Castrol czeka nas rewolucja jeśli chodzi o wymianę oleju – jej inżynierowie opracowali system Nexcel, który pozwoli wymienić olej w 1,5 minuty. Jest on dziś stosowany w Aston Martinie Vulcan, a za kilka lat trafi także do tańszych, popularnych samochodów.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele