Rekordowa ilość bagażu przewiezionego drogą lotniczą

Rekordowa ilość bagażu przewiezionego drogą lotniczą

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

SITA informuje, że wskaźnik źle obsłużonego bagażu jest najniższy w historii

Warszawa – 2 kwietnia 2014 r. – SITA, dostawca rozwiązań IT dla transportu lotniczego informuje, że w 2013 r. ilość bagażu przewiezionego drogą lotniczą osiągnęła rekordową wysokość. Jednocześnie spadł wskaźnik źle obsłużonego bagażu. W porównaniu z 2012 r. wynik ten był lepszy o ponad 21 proc. Opublikowany dziś 10. doroczny raport SITA dowodzi, że w 2013 r. wskaźnik źle obsłużonego bagażu* wyniósł 6,96 sztuki na tysiąc pasażerów. Wynik jest więc dwukrotnie lepszy w porównaniu z sytuacją sprzed 10 lat, kiedy liczba obsłużonych pasażerów była o 65,6 proc. mniejsza niż dziś.

W ostatnim roku wskaźnik źle obsłużonego bagażu zmniejszył się o 21,2 proc., a roczne koszty, które branża poniosła z tego tytułu, spadły o 19,9 proc. W porównaniu z 2007 r, kiedy wskaźnik źle obsłużonego bagażu wynosił aż 18,88 sztuki na tysiąc pasażerów, aktualny koszt źle obsłużonego bagażu jest mniejszy o 50 proc. Znaczną poprawę uzyskano pomimo tego, że w 2013 r. liczba pasażerów wzrosła o  ponad 5 proc. i wyniosła trzy miliardy.

Francesco Violante, dyrektor generalny SITA, powiedział: „Wszyscy przedstawiciele branży połączyli siły, aby rozwiązać problem ginącego bagażu, i odnieśli duży sukces. Co prawda jest wciąż wiele do zrobienia, ale 2013 rok był najlepszy w historii, co potwierdza zalety tak szerokiej współpracy”.

Jako dostawca usług dla branży transportu powietrznego, SITA wciąż inwestuje w innowacyjne technologie, aby obniżać wskaźnik źle obsłużonego bagażu. Obejmuje to rozwiązania dla pasażerów, takie jak samoobsługowe stanowiska odprawy bagażowej, a także nasz interfejs programistyczny BagJourney, który umożliwia integrację kompleksowego śledzenia bagażu z systemami linii i portów lotniczych, np. z wykorzystaniem aplikacji na smartfony i tablety”- dodał Violante.

W 2013 r. pasażerowie zgłosili 21,8 mln sztuk źle obsłużonego bagażu. W 81 proc. przypadkach był to  bagaż opóźniony głównie z powodu przesiadek. Choć przeładunek bagażu pozostaje problemem dla branży, sytuacja się poprawia.

W 2013 r. przeładunek podczas przesiadek odpowiadał za 45 proc. zagubionego bagażu. W porównaniu z 2012 r. wynik ten jest niższy o 23,2 proc., a to dzięki większej niezawodności komunikacji, która pozwala na zidentyfikowanie bagażu wymagającego szybkiego transferu. Ważną rolę odegrała również lepsza segregacja „gorącego bagażu” w samolocie oraz inteligentne urządzenia mobilne, w które wyposażony został personel lotniczy.

SITA od 20 lat dostarcza profesjonalne rozwiązania do śledzenia i monitorowania bagażu na potrzeby transportu lotniczego. Dziś rozwiązania SITA do zarządzania bagażem są używane przez ponad 200 lotnisk i 500 linii lotniczych. W 2013 r. oferowany przez SITA system BagMessage umożliwił dostarczenie ponad 1,8 mld sztuk bagażu pomiędzy systemami kontroli odlotu linii lotniczych a zautomatyzowanymi systemami bagażowymi. Jednocześnie ponad 2800 lotnisk używa WorldTracer® - systemu SITA, który śledzi opóźnione i błędnie odprawione bagaże na całym świecie.

* Bagaż źle obsłużony to taki, który został zarejestrowany przez linię lotniczą lub jej firmę bagażową, jako opóźniony, uszkodzony lub okradziony i jest traktowany, jako szkoda.

Uwagi:

Pełny raport SITA w sprawie bagażu jest dostępny tutaj.

Śledź SITA onlinei pod następującymi adresami:

Zdjęcia i wideo SITA są dostępne pod adresem:

SITA — informacje

SITA jest czołowym, światowym specjalistą w dziedzinie komunikacji w transporcie powietrznym i rozwiązań IT. SITA dostarcza rozwiązania biznesowe dla linii lotniczych, lotnisk, globalnych systemów dystrybucji, rządów i innych klientów w ramach największej na świecie sieci, która stanowi szkielet komunikacyjny globalnej branży transportu lotniczego.

Oferta SITA obejmuje zarządzane usługi globalnej komunikacji, infrastruktury i outsourcingu, a także usługi zarządzania komercyjnego i operacji pasażerskich dla linii lotniczych, zarządzania lotami, zarządzania samolotami oraz komunikacji powietrze-ziemia, zarządzania portami lotniczymi, zarządzania bagażem, zabezpieczania transportu i ochrony granic, zarządzania transportem towarów itd.

SITA, której zespół obsługi klienta liczy ponad 2000 osób, inwestuje znaczne środki w zwiększanie jakości obsługi klienta, zapewniając zintegrowane lokalne i globalne wsparcie zarówno w zakresie usług komunikacyjnych, jak i informatycznych.

SITA ma dwie główne spółki zależne: OnAir, czołowego dostawcę systemów łączności pokładowej, oraz CHAMP Cargosystems, jedyną na świecie firmę IT specjalizującą się wyłącznie w lotniczych przewozach cargo. SITA zarządza również dwiema spółkami joint venture, które świadczą usług na rzecz społeczności transportu powietrznego: Aviareto (zarządzanie aktywami lotniczymi) oraz CertiPath (bezpieczne zarządzanie tożsamością elektroniczną).

SITA jest jedną z najbardziej międzynarodowych firm na świecie. Jej globalny zasięg opiera się na lokalnej obecności — firma świadczy usługi na rzecz około 450 przedstawicieli branży transportu lotniczego oraz 2800 klientów z ponad 200 krajów i terytoriów. SITA, założona w 1949 r. przez 11 członkowskich linii lotniczych, zatrudnia dziś osoby ponad 140 narodowości, mówiące 70 różnymi językami. W 2012 r. skonsolidowane przychody SITA wyniosły 1,57 mld dolarów.

Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.sita.aero

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"