14 000 km lotu w rekordowo krótkim czasie

Emirates zapewnią wydajność lotów dzięki elastyczności tras i wykorzystaniu wiatru tylnego

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

DUBAJ, ZEA, 23 lutego 2016 r. – Pierwsze bezpośrednie połączenie Emirates między Auckland a Dubajem będzie należeć do najdłuższych tras lotniczych na świecie. Jednak dzięki pomysłowym rozwiązaniom technologicznym i dobremu planowaniu pasażerowie dotrą do celu tak szybko, jak to tylko możliwe.

Emirates wykorzystają elastyczne trasy, zmieniane w zależności od dnia, korzystając z wiatru tylnego i unikając wiatru czołowego, aby ograniczyć czas lotu.

Ta sprawdzona technika, w połączeniu z pominięciem międzylądowania w Australii, może skrócić podróż do Auckland nawet o trzy godziny. Przyniesie to nie tylko korzyści pasażerom, ale także oszczędności związane z niższym zużyciem paliwa, co stanowi jeden z priorytetów Emirates w zakresie gospodarowania środowiskiem.

Przewoźnik otworzy swoje pierwsze bezpośrednie połączenie z Dubaju do Auckland 1 marca tego roku. Tym samym umożliwi podróż między wieloma spośród 39 miejsc w Europie i 38 miast w Afryce i państwach Zatoki Perskiej, znajdujących się w siatce Emirates, a Nową Zelandią, z zaledwie jednym międzylądowaniem w Dubaju.

Nowe bezpośrednie połączenie będzie realizowane przez Boeinga 777-200LR. Przewiduje się, że lot z Dubaju do Nowej Zelandii potrwa niecałe 16 godzin, a z powrotem – 17 godzin i 15 minut.

W liniach Emirates stale inwestujemy w innowacyjne technologie i wykorzystujemy najlepsze praktyki do optymalizacji systemów planowania lotów, wyszukiwania najlepszych tras z uwzględnieniem pogody i bieżących warunków, dzięki czemu oszczędzamy czas, paliwo i ograniczamy poziom emisji, a jednocześnie zachowujemy bezpieczeństwo i wygodę naszych pasażerów i załogi – powiedział Geoff Hounsell, Vice President Emirates, Flight Operations Support Services and Air Traffic Management.

Przygotowanie nowego lotu na trasie o długości 14 000 km (7 600 mil morskich) wymaga ogromnego nakładu planistycznego. Angażując wszystkie nasze działy i współpracując z naszymi partnerami, będziemy stosować najlepsze praktyki związane z obsługą lotów i tras, w rezultacie zapewniając doskonałą obsługę pasażerów korzystających z bezpośredniego połączenia do Auckland, które otwieramy już wkrótce – dodał Hounsell.

Przewoźnik skoncentrował się na zapewnieniu nowych elastycznych tras lotów, a głównymi partnerami Emirates zostały agencja żeglugi powietrznej Airservices Australia i linie Airways New Zealand.

Większa część trasy przelotu Boeinga 777-200LR będzie znajdować się w przestrzeni powietrznej kontrolowanej przez służby australijskie. W ciągu ostatniego dziesięciolecia linie Emirates współpracowały z Airservices Australia przy optymalizacji tras, wykorzystując technologię, która zostanie zastosowana w bezpośrednim połączeniu do Auckland.

System planowania tras AUSOTS to sprawdzone narzędzie, a wprowadzenie go na trasie między Auckland i Dubajem przyniesie znaczące korzyści bez wpływu na inne samoloty lecące do Australii – powiedział Geoff Hounsell. (https://www.airservicesaustralia.com/ausots/ausotstoday.asp)

Airservices Australia kontroluje 11 procent przestrzeni powietrznej na świecie.

Nasi specjaliści od kontroli ruchu lotniczego i środowiska pomogli działowi planowania lotów Emirates opracować najlepsze trasy w kierunku wschodnim i zachodnim, integrując lot z naszymi trasami Flex Tracks i strefami User Preferred Routes (UPR) – powiedział Greg Hood, dyrektor generalny ds. kontroli ruchu lotniczego. System Flex Track i UPR pomoże Emirates znacząco zaoszczędzić paliwo, ograniczyć poziom emisji gazów cieplarnianych i skrócić czas lotu dzięki wprowadzeniu tras zmienianych sezonowo lub dziennie w oparciu o lokalizację prądów strumieniowych – dodał Hood.

Zdaniem Pauline Lamb, dyrektor ds. operacyjnych Airways New Zealand, kontrolerzy lotów cieszą się, że Boeing 777-200LR linii Emirates wkrótce rozpocznie loty w regionie. W ciągu roku Airways New Zealand zarządza ponad 1,2 mln lotów w promieniu 30 mln kilometrów kwadratowych na obszarze obejmującym Nową Zelandię, Pacyfik i Morze Tasmana.

Kontrolerzy Airways bezpiecznie pokierują Boeingiem 777-200LR w pierwszych i ostatnich godzinach tych niezwykle długich lotów, zapewniając załodze samolotu najlepszą i najbardziej sprawną obsługę.

Linie Emirates skorzystają z oferowanych przez Airways New Zealand nowych tras do Auckland, które pozwolą ograniczyć zużycie paliwa, a także dużej elastyczności zapewnionej przez system User Preferred Routes, umożliwiający weryfikację i zmianę trasy w trakcie lotu. Dzięki temu przewoźnik będzie mógł za każdym razem wybrać optymalną trasę pod względem kosztów i zużycia paliwa – powiedziała Pauline Lamb.

Boeing 777-200LR ma skrzydła tej samej wielkości co jego „kuzyn” Boeing 777-300ER, jednak może przebyć dystans do 15 500 kilometrów, zabierając na pokład 266 pasażerów – 8 w klasie pierwszej, 42 w klasie biznes i 216 w klasie ekonomicznej.

W załodze znajdzie się 13 członków personelu pokładowego i czterech pilotów, co umożliwi im odpoczynek podczas lotu.

Linie Emirates dysponują flotą 249 samolotów, w tym 74 dwupokładowych Airbusów A380 i 155 Boeingów 777, wśród których z kolei znajduje się 10 Boeingów 777-200LR.

Najważniejsze informacje:

  • Optymalną trasę pozwalającą na ograniczenie czasu lotu i zużycia paliwa wyznacza się w oparciu o szereg czynników.
    • Inne loty zaplanowane na tę samą godzinę;
    • Konfiguracja samolotu lub jego ładowność;
    • Warunki atmosferyczne, w szczególności wiatry przeważające / wiatry silne.

  • Proces planowania lotu rozpoczyna się 10-12 godzin przed wylotem, później następuje weryfikacja planu.
  • Dwie godziny przed wylotem wybrana zostaje najlepsza trasa, którą jednak można zmienić już w czasie lotu.
  • Zawsze opracowywany jest awaryjny plan lotu, dlatego kiedy w trakcie lotu dochodzi do nieprzewidzianego zdarzenia, samolot można skierować na alternatywną trasę.
  • Komfort pasażerów i załogi.
  • Najkrótsza trasa do Dubaju, która zapewnia bezpośrednie połączenia z 39 miejscowościami w Europie i 38 miastami w Afryce i państwach Zatoki Perskiej.
  • Lot bezpośredni do Dubaju umożliwi pasażerom podróż bez konieczności międzylądowania.
  • Zdrowie i samopoczucie załogi jest niezwykle ważne, dlatego ze względu na personel pokładowy i pasażerów, cały czas opracowywane i weryfikowane są nowe procedury.

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów