8% użytkowników portali społecznościowych przyznaje, że korzysta z nich rzadziej niż raz w tygodniu. Co piąty internauta twierdzi, że jego zainteresowanie portalami społecznościowymi maleje.
Najwięcej badanych - niemal połowa - jest zdania, że ich zainteresowanie portalami społecznościowymi się nie zmienia, co trzeci zaś przyznaje, że w coraz większym stopniu interesuje się portalami społecznościowymi.

Tylko 12% użytkowników portali społecznościowych regularnie zamieszcza w nich nowe treści, zaś 39% przyznaje, że ich obecność w tego typu serwisach jest pasywna (posiadają swoje konta bądź profile, ale nie zamieszczają nowych treści i nie biorą udziału w dyskusjach). Największy odsetek badanych (46%) przyznaje, że nieregularnie zamieszcza nowe treści na społecznościowych portalach.
Portale społecznościowe pełnią przede wszystkim funkcje towarzyskie. Zdaniem respondentów ich główne zalety to możliwość szybkiego kontaktu ze znajomymi oraz możliwość odnowienia znajomości.
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC rynek i Opinia w dniach 19-22.10.2012 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania (województwa) próbie internautów N=500, w wieku 18-59 lat.











