Według nowego raportu firmy Data.ai (dawniej App Annie), opracowanego we współpracy z International Data Corporation, światowe wydatki konsumentów na gry wideo osiągną w tym roku nowy rekord.
Wydatki na gry w górę
Analitycy ustalili, że wartość rynku gier wyniesie w 2022 r. 222 mld dol., z czego ponad 61 proc. przypadnie na rynek gier mobilnych.
- Gry mobilne są obecnie głównym motorem wzrostu konsumpcji gier cyfrowych i w 2022 r. zwiększą swoją globalną przewagę - stwierdza firma Data.ai w opracowaniu. - Covid-19 spowodował gwałtowny wzrost sprzedaży konsol do gier, a szersza dostępność nowo wydanych urządzeń Xbox Series X/S i PlayStation 5 będzie również napędzać wzrost segmentu gier w 2022 r.
Czytaj także: CI Games sprzedał już milion egz. „Sniper Ghost Warrior Contracts 2”, szykuje duże premiery co 12-18 miesięcy

Pomimo tej prognozy, Data.ai uważa, że rynek konsol w br. nieznacznie spadnie do 42 mld dol., a segment gier na komputery PC i Mac praktycznie nie zmieni się i wyniesie 40 mld dol. Z kolei konsolom przenośnym przypadną w udziale 4 mld dol.
Eksperci podkreślają, że urządzenia mobilne są obecnie w stanie zaoferować grafikę i wrażenia z rozgrywki zbliżone do konsolowych, a także międzyplatformowe funkcje rywalizacji i elementy społecznościowe.
Według danych, w pierwszym kwartale br. w pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych gier mobilnych na świecie znalazło się osiem różnych gatunków. Pierwsza piątka wygląda następująco:
- Genshin Impact
- Roblox
- Honour of Kings
- Candy Crush Saga
- Game for Peace











