300 milionów ludzi biznesu

Ostatnio LinkedIn dumnie ogłosił przekroczenie progu 300 milionów zarejestrowanych użytkowników. Portal, który 5 maja obchodzić będzie swoje jedenaste urodziny, skupia osoby zainteresowane rozwojem kariery i życia zawodowego z ponad 200 krajów i regionów na całym świecie. Konto na LinkedIn warto mieć. Pokazują to nie tylko statystyki .

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zgodnie z danymi podanymi przez portal, pierwsze miesiące 2014 roku przyniosły wzrost liczby użytkowników LinkedIn o ponad 23 miliony. Zmniejszyła się też dysproporcja pod względem płci. Pięć lat temu kobiety stanowiły 39% wszystkich zarejestrowanych, podczas gdy dziś to już 44%. Najwięcej osób posiadających konto na portalu pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, następnie z Indii, Brazylii, Wielkiej Brytanii oraz Kanady. Duże znaczenie dla rozwoju tego serwisu społecznościowego mają urządzenia mobilne. Zgodnie z prognozami, już wkrótce ponad połowa globalnego ruchu na LinkedIn pochodzić będzie właśnie z tego rodzaju urządzeń.

Portal, który wystartował praktycznie w tym samym czasie co MySpace czy Facebook, wyróżnił się dzięki jednej, podstawowej rzeczy- od początku skierowany był do ludzi biznesu, nie zaś do osób szukających rozrywki oraz kontaktów w wymiarze czysto towarzyskim. Dziś takie portale jak LinkedIn, czy jego polski odpowiednik GoldenLine to zarówno narzędzia networkingu, jak też odpowiedź na zapotrzebowanie HRowców na informacje o kandydatach pochodzące spoza CV czy listu motywacyjnego. Konto na takim portalu może być przydatne w procesie poszukiwania pracy i rozwoju kariery zawodowej. Stanowi więc ono naszą wizytówkę, a co za tym idzie musi być w pełni profesjonalne. Mogą nas bowiem obserwować zarówno potencjalni kontrahenci, pracodawcy, jak i klienci komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365 NET.

Uzupełniając swój profil warto zatem pamiętać o kilku podstawowych zasadach względem poszczególnych elementów:

Zdjęcie. Jego umieszczenie jest po prostu konieczne. Profil bez zdjęcia traci na wiarygodności. Jego brak tworzy wrażenie nieużytkowania konta. Co jednak najważniejsze musi być ono profesjonalne, a więc wyraźne, dobrej jakości, a przede wszystkim we właściwym tonie (selfie jest absolutnie wykluczone).

Opis. Musi być zwięzły, krótki ale treściwy i chwytliwy. To taka autoreklama, która obok zdjęcia ma największy wpływ na pierwsze wrażenie.

Rzetelnie uzupełnione powinno być też doświadczenie i umiejetności. To tu możemy rzeczywiście wykazać kim z zawodowego punktu widzenia jesteśmy, jaka jest nasza wartość.

Kontakty. Im więcej znajomych tym lepiej? Niekoniecznie. Liczy się ich jakość, a nie ilość. Dzięki przemyślanym zaproszeniom unikniemy nieporozumień, powoływania się na znajomość z nami osób, z którymi w rzeczywistości niewiele mamy wspólnego. Podobnie jest zresztą z rekomendacjami. Profesjonalnie i wiarygodnie wyglądają te, które oparte są na rzeczywistych doświadczeniach.

Warto pamiętać również o innych „drobiazgach”. LinkedIn umożliwia nam bowiem na przykład zmianę URL zgodnie z naszym imieniem i nazwiskiem. Bez wątpienia wpłynie to na odbiór naszego profilu jako bardziej profesjonalnego. Warto też swą aktywność na portalu przełożyć na udział w grupach dyskusyjnych. Tu jednak warunek- wypowiadać należy się wyłącznie wtedy, gdy rzeczywiście mamy do przekazania coś ciekawego, jakąś nowinkę czy case study. To co piszemy wpływa bowiem bezpośrednio na ocenę naszej osoby w oczach innych i postrzeganie nas jako ekspertów w danej dziedzinie.

GRUPA 365 NET

to innowacyjna grupa działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.

NR1WINTERNECIE.pl

 to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu