„Artyści” na antenie TVP2 pokazywani są w piątki o godz. 22.20, począwszy od 2 września br. Średnia widownia trzech dotąd pokazanych odcinków misyjnego serialu wyniosła 387 tys. osób, co przełożyło się na 3,84 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 4 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 4,02 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię zgromadził pierwszy odcinek, który oglądało 460 tys. widzów. Drugi miał 317 tys. oglądających, a w trzecim jego widownia wzrosła do 385 tys. osób.

TVP2 w paśmie nadawania „Artystów” przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi konkurentami w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” jest TVP1 z udziałem na poziomie 10,41 proc., nadająca w tym czasie filmy fabularne. Drugi jest Polsat (9,06 proc.; końcówka „Tańca z gwiazdami” i filmy), a trzeci - TVN (6,90 proc.; pasmo filmowe).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie 16-59. Z kolei w grupie 16-49 liderem jest TVN, a dalej plasują się: Polsat, Jedynka i Dwójka.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/1-1-mln-widzow-nowego-serialu-tvp1-komisja-morderstw ##
Widownia produkcji na tle konkurencji
„Artyści” to oryginalna produkcja własna TVP, powstająca z okazji 250-lecia teatru publicznego w Polsce. Akcja serialu rozpoczyna się w dniu, w którym zasłużony i wieloletni dyrektor teatru zostaje znaleziony martwy na scenie po tym, jak popełnił „spektakularne” samobójstwo. Na nowego dyrektora powołany zostaje młody reżyser z prowincji (w tej roli Marcin Czarnik).












