Życie naszych odbiorców nie kręci się wyłącznie wokół naszej marki. Co więcej, nasza marka wcale na co dzień nie zaprząta im głowy. Nasi konsumenci to ludzie z krwi i kości: rano chodzą do pracy lub szkoły, później spędzają wolny czas na hobby lub spotkaniach z przyjaciółmi. Powinniśmy wiedzieć co jest obecnie najczęściej poruszanym tematem, jakie seriale są najbardziej popularne, jakie są nadchodzące premiery. Nie bez znaczenia są również wydarzenia sportowe – chociażby obecnie dobiegające końca Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej. Na tym ostatnim przykładzie widać jakie emocje rządzą ludźmi do których chcemy dotrzeć i jeśli zamierzamy to zrobić, należy do tych emocji dołączyć.
2. Baw się słowem
Język to żywa tkanka i bardzo łatwo ją plastycznie nagiąć wedle naszej woli. Warto zatem odszukać utartych frazesów i spróbować je parafrazować w odniesieniu do naszej marki. Taki zabieg z pewnością przyciągnie uwagę, bowiem odbiorca rozpozna znajomy układ słów i zaintrygują go nowe sposoby wykorzystania banalnych schematów językowych. - komentuje Bartłomiej Pałacki, Content Designer GRUPA 365NET - Co więcej, tego typu treść jest o wiele prostsza do zapamiętania, dzięki czemu w przyszłości możemy liczyć na wirusowy efekt naszej kampanii. - dodaje

3. Spróbuj wprowadzić dwuznaczne treści
Komunikaty, które nie opisują tematu wprost, są bardzo efektywne pod względem angażowania odbiorców w komunikat. Prowokują do rozmyślań i dyskusji, a tym samym poszerzają zasięg naszych treści. Warto zastanowić się, czy aby na pewno wszystko powinno być dosłowne, i czy nie powinniśmy czasem postarać się docenić inteligencję naszych odbiorców.
4. ...ale uważaj na konsekwencje
Pomimo wszystkich zalet wieloznaczności komunikatu, warto wspomnieć o tym że jest to miecz obosieczny. Z jednej strony prowokuje on dyskusję, jednak należy ją uważnie monitorować, ponieważ nie zawsze może ona pójść w zamierzonym przez nas kierunku. Jeśli nie posiadamy tylu zasobów, aby jak najlepiej monitorować naszą aktywność, zwłaszcza w sieci, nie powinniśmy wskakiwać na tak wysokiego konia.

dostarczył
infoWire.pl











