Sprzedaż odbiorników LCD sięgnęła w I kwartale 44,8 miliona sztuk. Liderem wzrostu były Chiny, gdzie sprzedano o 28 proc. więcej tego typu odbiorników niż przed rokiem. Gdyby nie Państwo Środka, sprzedaż telewizorów LCD spadłaby o 4 proc.
Jednocześnie odnotowano znaczące spadki sprzedaży telewizorów kineskopowych CRT i plazmowych - odpowiednio o 57 proc. i 14 proc.

Wśród producentów, pozycję lidera zarówno pod względem liczby sprzedanych telewizorów z płaskimi ekranami, jak i uzyskanego z nich przychodu (utrzymując rynkowy udział na poziomie ok. 28 proc.), zachował Samsung. Koreański producent przoduje w segmencie odbiorników LCD i plazmowych.
Na drugim miejscu znalazła się firma LG Electronics, notując wzrost udziału w rynku do 16,6 proc. W pierwszej trójce zadebiutowała chińska marka TCL, a pierwszą piątkę uzupełniają producenci z Japonii - Sharp i Sony, którzy zanotowali wyraźne spadki.











