49,5 mln telewizorów sprzedanych w I kw. br., Samsung liderem

W I kwartale 2013 roku na świecie sprzedano 49,5 miliona telewizorów, o 3 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku 2012. O 4 proc. wzrosła sprzedaż odbiorników LCD - wynika z danych firmy badawczej NPD DisplaySearch.

km
km
Udostępnij artykuł:

Sprzedaż odbiorników LCD sięgnęła w I kwartale 44,8 miliona sztuk. Liderem wzrostu były Chiny, gdzie sprzedano o 28 proc. więcej tego typu odbiorników niż przed rokiem. Gdyby nie Państwo Środka, sprzedaż telewizorów LCD spadłaby o 4 proc.

Jednocześnie odnotowano znaczące spadki sprzedaży telewizorów kineskopowych CRT i plazmowych - odpowiednio o 57 proc. i 14 proc.

grafika

Wśród producentów, pozycję lidera zarówno pod względem liczby sprzedanych telewizorów z płaskimi ekranami, jak i uzyskanego z nich przychodu (utrzymując rynkowy udział na poziomie ok. 28 proc.), zachował Samsung. Koreański producent przoduje w segmencie odbiorników LCD i plazmowych.

Na drugim miejscu znalazła się firma LG Electronics, notując wzrost udziału w rynku do 16,6 proc. W pierwszej trójce zadebiutowała chińska marka TCL, a pierwszą piątkę uzupełniają producenci z Japonii - Sharp i Sony, którzy zanotowali wyraźne spadki.

grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu