Aflofarm liderem, w dół Orange i Lidl, mocno w górę T-Mobile (Top10 reklamodawców)

W pierwszym kwartale br. w mediach tradycyjnych najbardziej wzrosły - w porównaniu z rokiem ub. - wydatki reklamowe T-Mobile Polska. Mniej w tym roku wydali Orange Polska i sieć sklepów Lidl. Z kolei lider rankingu - Aflofarm - zanotował duży spadek dynamiki swoich inwestycji reklamowych.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Aflofarm liderem, w dół Orange i Lidl, mocno w górę T-Mobile (Top10 reklamodawców)
fot. Shutterstock.com

Media pozainternetowe zarobiły cennikowo na reklamach w okresie styczeń-marzec br. blisko 7 mld zł, czyli 8,4 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (obejmuje dane cennikowe netto, bez rabatów).

Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w wysokości 491 mln zł. Analiza jej nakładów na reklamę wskazuje, że od kilku miesięcy firma ta zaczyna stopniowo ograniczać wydatki na reklamę.

Jeszcze w całym 2015 roku Aflofarm wydał na reklamy w tradycyjnych mediach 38,5 proc. więcej niż w roku 2014. Ale już nakłady poniesione w styczniu br. były wyższe wobec tych rok wcześniej o 12,8 proc., a w okresie styczeń-luty br. - wzrosły w skali roku już tylko o 3,3 proc. Wzrost w pierwszym kwartale br. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2015 roku wynosi też zaledwie 3,7 proc.

Aflofarm w samym tylko marcu znacząco obniżył inwestycje w reklamę telewizyjną, tracąc tym samy pozycję reklamowego lidera na szklanym ekranie. Według danych Nielsen Audience Measurement, w marcu br. ta farmaceutyczna spółka zredukowała wydatki na reklamę telewizyjną z 78,4 mln zł w marcu 2015 roku do 49,1 mln zł w marcu br.

W połowie kwietnia Aflofarm rozpoczął w telewizji kampanię nowego produktu – marki Formotiva. Firma twierdzi, że marka ta jest jedyną w telewizji, która promuje wysokojakościowe produkty przeznaczone dla osób czynnie uprawiających sport. Równolegle Aflofarm promuje reklamą telewizyjną Oni.sh – żel do higieny intymnej dla mężczyzn.

W omawianym okresie w największym stopniu wzrosły - w porównaniu z rokiem ub. - wydatki reklamowe T-Mobile Polska, Ferrero Polska i Unilever Polska.

T-Mobile zwiększył je o 81,1 proc., do 90,6 mln zł. W marcu reklama tego operatora z udziałem Tomasza Kota i Kingi Preis była najchętniej oglądanym polskim spotem na YouTube.

Ferrero Polska wydało z kolei 34,5 proc. więcej niż rok temu (106,7 mln zł), a Unilever - 33,5 proc. więcej (117,1 mln zł). Ten drugi koncern w ostatnich tygodniach promuje markę Axe - w jej reklamach występują m.in. Sokół, Jakóbiak, Abstrachuje.

W omawianym okresie wzrosły też wydatki firm: Kino Świat – o 26,8 proc. (214,6 mln zł), USP Zdrowie – o 24,3 proc. (103,4 mln zł) i Nestle Polska – o 10,7 proc. (103,7 mln zł).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie