Przez lata digital nie był elementem komunikacji Aflofarmu - największego polskiego reklamodawcy, który dotychczas skupiał swoje działania reklamowe na telewizji i radiu.
Firma świadomie obserwowała rynek, analizowała jego dynamikę, modele działania i realny wpływ na zachowania konsumentów. Teraz digital wchodzi do strategii Aflofarmu w pełnej skali – jako pełnoprawny element DNA organizacji, zintegrowany z telewizją i mediami tradycyjnymi w ramach jednej strategii i jednego, spójnego ekosystemu komunikacji.
Silne kompetencje in-house w obszarze kreacji i produkcji
Obecne podejście Aflofarmu wynika z wcześniejszych doświadczeń w radiu i telewizji. Firma, zaczynając od zera, zbudowała silne kompetencje in-house w obszarze kreacji i produkcji. Kompetencje telewizyjne, obejmujące cały proces – od pomysłu po realizację – zostały trwale osadzone w strukturach firmy.

Teraz Aflofarm wzmacnia kompetencje digitalowe i buduje spójny ekosystem mediowy marek. Integracja działań telewizyjnych i digitalowych w jedną strategię ma pozwolić skuteczniej odpowiadać na realne zachowania odbiorców, którzy poruszają się płynnie między ekranami, formatami i punktami styku z marką. Dzięki temu komunikacja ma być bardziej efektywna, spójna i lepiej dopasowana do codziennych ścieżek mediowych konsumentów.
– Innowacja jest w DNA Aflofarmu, dlatego nie potrafimy działać inaczej niż stale szukać nowych rozwiązań i sposobów docierania do konsumentów. Kilkanaście lat temu zaryzykowaliśmy, wchodząc do radia i telewizji. Byliśmy pionierami i ten ruch biznesowo się opłacił. Dziś gramy dokładnie ten sam mecz o wszystko w digitalu – podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jacek Furman, prezes Aflofarmu.

– W digitalu nie testujemy na pół gwizdka: wychodzimy na boisko przygotowani, z taktyką i zespołem gotowym do gry. A kiedy już gramy, gramy na serio i w pełnym pierwszym składzie. U nas obowiązuje jedna zasada: albo grubo, albo wcale – dodaje Jacek Furman.
Dwa biura, jeden kierunek
Jednym z fundamentów strategii digitalowej Aflofarmu jest dwulokalizacyjna struktura zespołu – w Warszawie i w Pabianicach – która łączy dostęp do kompetencji rynkowych ze spójnością kulturową i decyzyjną organizacji.
Pabianice pozostają centralnym ośrodkiem firmy i miejscem wyznaczania długofalowych kierunków rozwoju, natomiast warszawskie biuro pełni funkcję wspierającą, umożliwiając skalowanie zespołów digitalowych, szybszy przepływ wiedzy oraz dalszy rozwój kompetencji in-house.
– Łączymy siłę telewizji jako głównego kanału budowania zasięgu z precyzją i interaktywnością digitalu, bo od lat konsekwentnie przygotowywaliśmy organizację do działania w większej skali. To świadoma decyzja biznesowa, oparta na rozwoju kompetencji, budowie zespołów in-house i jasno określonym kierunku strategicznym – zaznacza Jacek Furman.

Dlatego firma dziś intensywnie inwestuje w ludzi i szuka specjalistów z obszaru digital.
Nowa szefowa digital & e-commerce w Aflofarmie
Do Aflofarmu dołączyła Joanna Jakucewicz, która z początkiem października objęła stanowisko head of digital & e-commerce. Wcześniej związana była m.in. z polskim oddziałem TikToka, gdzie odpowiadała za współpracę z kluczowymi markami w regionie Europy Południowo-Środkowej, a także z Beko, Whirlpool Corporation oraz Nestlé.
– Wchodzę w projekty, w których digital buduje realną skalę biznesową. To długofalowy proces wymagający konsekwencji, odpowiedzialności i systematycznego rozwijania kompetencji zespołów. Skala przedsięwzięcia w Aflofarmie była jednym z kluczowych argumentów mojej decyzji o dołączeniu do firmy. To organizacja z zapleczem kompetencyjnym, decyzyjnością i jasno określonym kierunkiem – podkreśla Joanna Jakucewicz.











