Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Firma farmaceutyczna Aflofarm włącza digital do swojej strategii komunikacyjnej jako pełnoprawny element ekosystemu mediowego. Firma stawia na zespół in-house, łącząc działania telewizyjne i digitalowe w ramach jednej strategii – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Nowy etap to rozbudowa struktur digitalowych i powołanie nowej szefowej digital & e-commerce.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]
Jacek Furman

Przez lata digital nie był elementem komunikacji Aflofarmu - największego polskiego reklamodawcy, który dotychczas skupiał swoje działania reklamowe na telewizji i radiu.

Firma świadomie obserwowała rynek, analizowała jego dynamikę, modele działania i realny wpływ na zachowania konsumentów. Teraz digital wchodzi do strategii Aflofarmu w pełnej skali – jako pełnoprawny element DNA organizacji, zintegrowany z telewizją i mediami tradycyjnymi w ramach jednej strategii i jednego, spójnego ekosystemu komunikacji.

Silne kompetencje in-house w obszarze kreacji i produkcji

Obecne podejście Aflofarmu wynika z wcześniejszych doświadczeń w radiu i telewizji. Firma, zaczynając od zera, zbudowała silne kompetencje in-house w obszarze kreacji i produkcji. Kompetencje telewizyjne, obejmujące cały proces – od pomysłu po realizację – zostały trwale osadzone w strukturach firmy.

Teraz Aflofarm wzmacnia kompetencje digitalowe i buduje spójny ekosystem mediowy marek. Integracja działań telewizyjnych i digitalowych w jedną strategię ma pozwolić skuteczniej odpowiadać na realne zachowania odbiorców, którzy poruszają się płynnie między ekranami, formatami i punktami styku z marką. Dzięki temu komunikacja ma być bardziej efektywna, spójna i lepiej dopasowana do codziennych ścieżek mediowych konsumentów.

– Innowacja jest w DNA Aflofarmu, dlatego nie potrafimy działać inaczej niż stale szukać nowych rozwiązań i sposobów docierania do konsumentów. Kilkanaście lat temu zaryzykowaliśmy, wchodząc do radia i telewizji. Byliśmy pionierami i ten ruch biznesowo się opłacił. Dziś gramy dokładnie ten sam mecz o wszystko w digitalu – podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jacek Furman, prezes Aflofarmu.

– W digitalu nie testujemy na pół gwizdka: wychodzimy na boisko przygotowani, z taktyką i zespołem gotowym do gry. A kiedy już gramy, gramy na serio i w pełnym pierwszym składzie. U nas obowiązuje jedna zasada: albo grubo, albo wcale – dodaje Jacek Furman.

Dwa biura, jeden kierunek

Jednym z fundamentów strategii digitalowej Aflofarmu jest dwulokalizacyjna struktura zespołu – w Warszawie i w Pabianicach – która łączy dostęp do kompetencji rynkowych ze spójnością kulturową i decyzyjną organizacji.

Pabianice pozostają centralnym ośrodkiem firmy i miejscem wyznaczania długofalowych kierunków rozwoju, natomiast warszawskie biuro pełni funkcję wspierającą, umożliwiając skalowanie zespołów digitalowych, szybszy przepływ wiedzy oraz dalszy rozwój kompetencji in-house.

– Łączymy siłę telewizji jako głównego kanału budowania zasięgu z precyzją i interaktywnością digitalu, bo od lat konsekwentnie przygotowywaliśmy organizację do działania w większej skali. To świadoma decyzja biznesowa, oparta na rozwoju kompetencji, budowie zespołów in-house i jasno określonym kierunku strategicznym – zaznacza Jacek Furman.

Dlatego firma dziś intensywnie inwestuje w ludzi i szuka specjalistów z obszaru digital.

Nowa szefowa digital & e-commerce w Aflofarmie

Do Aflofarmu dołączyła Joanna Jakucewicz, która z początkiem października objęła stanowisko head of digital & e-commerce. Wcześniej związana była m.in. z polskim oddziałem TikToka, gdzie odpowiadała za współpracę z kluczowymi markami w regionie Europy Południowo-Środkowej, a także z Beko, Whirlpool Corporation oraz Nestlé.

Joanna Jakucewicz
Joanna Jakucewicz © Licencjodawca

– Wchodzę w projekty, w których digital buduje realną skalę biznesową. To długofalowy proces wymagający konsekwencji, odpowiedzialności i systematycznego rozwijania kompetencji zespołów. Skala przedsięwzięcia w Aflofarmie była jednym z kluczowych argumentów mojej decyzji o dołączeniu do firmy. To organizacja z zapleczem kompetencyjnym, decyzyjnością i jasno określonym kierunkiem – podkreśla Joanna Jakucewicz.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Trzy kanały z koncesjami. KRRiT daje więcej czasu Kanałowi Zero TV

Trzy kanały z koncesjami. KRRiT daje więcej czasu Kanałowi Zero TV