Analitycy DM BDM w raporcie z 10 września prognozują, że grupa Agora w całym 2025 roku wypracuje blisko 107 mln zł skorygowanego zysku operacyjnego, o 24,4 proc. więcej niż przed rokiem.
W przyszłym roku zysk ma zwiększyć się rok do roku o 28 proc. do 137 mln zł, a w 2027 roku – o 22 proc. do 168 mln. – W tych dwóch kolejnych latach decydujący wpływ na wysokie dynamiki budowy wyniku mają obszary z ekspozycją na wpływy reklamowe (poza segmentem film i książka) – zaznaczono w raporcie.
Większość zysku Agory z kin Helios
Ponad połowa zysku ma pochodzić z segmentu filmowo-książkowego grupy Agora, obejmującego przede wszystkim sieć kin Helios oraz spółkę Next Film. W 2025 roku ma on zwiększyć swój skorygowany zysk operacyjny o 14,5 proc. do 71 mln zł.

– Krótkoterminowa i średnioterminowa ścieżka wynikowa dla segmentu radio oraz film i książka naszym zdaniem wygląda optymistycznie. Zakładamy w modelu, iż te dwa kluczowe segmenty Agory w nadchodzących kwartałach powinny wykazywać budujące odczyty w ujęciu r/r – napisali analitycy DM BDM.
Z kolei pozostałe segmenty grupy Agory (radio, reklama zewnętrzna, internet, prasa wraz z pozycjami uzgadniającymi), zarabiające głównie z reklam, według DM BDM w 2025 roku osiągną prawie 36 mln zł skorygowanego zysku operacyjnego. To 50 proc. więcej niż przed rokiem.
– Zauważamy i doceniamy również działania zmierzające do odczuwalnej poprawy rezultatów w segmencie internet. Liczymy, że w kolejnych aktualizacjach będziemy mieli powody do rewizji naszych średnioterminowych założeń dla tej dywizji biznesowej – skomentowali analitycy.

Bauer zwiększy konkurencję na outdoorze?
Najwięcej ryzyka dostrzegają przed segmentem outdoorowym firmy. – Pozytywne impulsy budowy wartości płynące z segmentu radio oraz film i książka (w naszym odczuciu) nie będą wystarczające wobec potencjału rozczarowania, jaki może przynieść obszar reklama zewnętrzna – stwierdzili.
Przypomnieli, że Agora wprowadziła podwyżki cenników reklam outdoorowych, co pozwoliło w ub.r. osiągnąć wzrosty w tym segmencie. – 2025 rok może okazać się już tym punktem, w którym będzie pojawiać się coraz więcej znaków zapytania dotyczących właściwego zrozumienia, aktualności i możliwości realizacji wyznaczonej strategii średnioterminowej dla tej dywizji biznesowej – zaznaczyli.

Ich zdaniem Clear Channel Poland, który po przejęciu go wiosną br. przez Bauera zmienił nazwę na Bauer Media Outdoor, w 2026 roku może chcieć mocniej zaakcentować swoją obecność na rynku.
– Dlatego przyspieszona transformacja całego rynku OOH w Polsce oraz dołączenie do rywalizacji Bauer Media Outdoor mogą ukształtować na tyle wymagające otoczenie biznesowe dla Agory, iż finalnie dojdzie do dalszej i trwałej erozji wartości segmentu reklamy zewnętrznej – prognozują.
Według DM BDM w 2025 roku segmenty grupy Agora poza kinowo-książkowym wypracują 33 proc. skorygowanego zysku operacyjnego całej firmy, wobec 28 proc. w ub.r. W 2026 roku ma to być już 44 proc., a w 2027 r. – 49 proc.

Kiedy Agora może dostać pieniądze od big techów?
Na mocy obowiązującej od roku nowelizacji prawa autorskiego Związek Pracodawców Wydawców Cyfrowych, do którego należy m.in. Agora, prowadzi z Google rozmowy dotyczące płatności za treści wydawców. Organizacja i należące do niej firmy nie podają żadnych informacji w tej sprawie.
Według raportu zleconego przez ZPWC firmie doradczej FehrAdvice & Partners sprawiedliwe roczne wynagrodzenie ze strony Google'a na rzecz polskich mediów za wykorzystanie ich treści powinno wynosić 78,67 mln euro (ok. 335 mln zł).
Analitycy DM BDM liczą, że na przełomie 2025 i 2026 roku pojawią się efekty tych rozmów: porozumienie lub decyzja o skierowaniu sporu na ścieżkę administracyjną. – Scenariusz wprowadzenia nowego mechanizmu definiującego podział strumienia przychodów należnego wydawcom może mieć istotne znaczenie dla przyszłej kondycji finansowej branży mediów w Polsce. W obecnym raporcie nadal nie wprowadzamy zmian w ekosystemie działania segmentu prasa oraz internet – stwierdzili.

Ich zdaniem Agora może być jednym z głównych beneficjentów owych zmian.
Negatywne nastawienie do Agory
DM BDM obniżył cenę docelową Agory w porównaniu do swojego raportu z połowy maja br., ponieważ spodziewa się obecnie nieco niższej zyskowności firmy. Prognozę skorygowanego zysku operacyjnego na 2025 rok zmniejszono o 1 proc., na przyszły – o prawie 12 proc., zaś na 2027 rok – o 8 proc.
Do tego dochodzi nastawienie rynku kapitałowego wobec firmy. – Pomimo wskazanych czynników wzrostu nie spodziewamy się, aby sentyment inwestycyjny do Agory w krótkiej perspektywie uległ poprawie – napisali analitycy.

Na koniec środowej sesji giełdowej za akcję Agory płacono 8,86 zł. W ciągu 12 miesięcy kurs zmalał o 8,9 proc., a od początku stycznia br. – o 7,7 proc.
Grupa Agora w drugim kwartale br. zwiększyła r/r przychody o 16,8 proc. do 379,6 mln zł. Znacząco poprawiła się też rentowność firmy: zysk EBITDA poszedł w górę z 55,2 mln zł do 65,5 mln zł, a strata netto zmalała z 8,2 mln zł do 3,1 mln zł.











