Agora: wydatki na reklamę w 2020 roku niższe lub porównywalne. 2,1 mld na reklamy w 2019 r.

- W 2020 roku dynamika wydatków reklamowych w Polsce może być porównywalna lub nieco niższa niż w 2019 roku - ocenia prezes Agory, Bartosz Hojka w odpowiedzi na pytanie Wirtualnemedia.pl.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:

Według szacunków Agory rynek reklamy w Polsce wzrósł w trzecim kwartale 2019 r. o ponad 6,0 proc., a dynamika wydatków rynkowych na reklamę była wyższa niż oczekiwana. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług ponad 2,1 mld zł. Natomiast w pierwszych trzech kwartałach 2019 r. wartość wydatków na reklamę wzrosła o ponad 2,5 proc. - do kwoty 6,9 mld zł.  

grafika

Z danych przedstawionych przez Grupę wynika także, że spółka nie będzie zmieniać swoich szacunków dotyczących dynamiki wydatków na reklamę w Polsce w 2019 roku. Obecnie wynika z nich, że wzrost wydatków na reklamę w Polsce będzie się kształtować w przedziale od 1,5 do 3,5 proc. Wydatki na reklamę w telewizji miałyby wzrosnąć o 0,5 do 2,5 proc.; internet – o 5-8 proc., radio – 1-3 proc., reklama zewnętrzna - 2-4 proc., kino - o 3-5 proc. ; z kolei w czasopismach spaść o 8-10 proc.; dzienniki – w dziennikarz o 11-13 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-rekomendacja-gieldowa-kupuj-od-dm-millennium-wsrod-zagrozen-wymienia-sytuacje-polityczna-i-nasycenie-rynku-kinowego,7170866999506561a ##

grafika

Zarząd Agory, pytany przez portal Wirtualnemedia.pl podczas konferencji wynikowej za III kwartał br. odpowiedział, że w 2020 roku spodziewa się porównywalnej lub niższej dynamiki rynku reklamy w porównaniu do 2019 roku.

- Jesteśmy w tym okresie, w którym odbywają się rozmowy na temat istotnej części budżetów z największymi klientami i jak zwykle jest to moment silnej presji na wydawców. W związku z tym bierzemy pod uwagę, że dynamika rynku w przyszłym roku może być porównywalna do tegorocznej, może nawet odrobinę niższa - odpowiedział prezes na nasze pytanie.

Dodał, że informacja zawarta w raporcie spółki na temat „mieszanych sygnałów na rynku reklamy”, wskazuje na przyszły - 2020 rok.

- Jeśli chodzi o perspektywy rynku reklamy na IV kwartał to uważamy, że one są niezłe. Trudno jest oczekiwać, że utrzyma się tak wysoki poziom dynamiki wzrostu jak w III kwartale, ale wierzymy, że ten rynek będzie dodatni. IV kwartał nie powinien tego obrazu zmienić w prognozach na cały 2019 rok. Spodziewamy się, że ten wzrost rynku powinien być niski, kilkuprocentowy w całym 2019 roku - ocenił Bartosz Hojka, szef Agory.

Według szacunków Grupy Agora, cały rynek reklamowy wzrósł o 6 proc., wydatki na reklamę telewizyjną - o 2 proc., internetową - o 12 proc., radiową - o 11,5 proc., zewnętrzną - o 12,5 proc., a kinową - o 9 proc. Spadki zanotował rynek reklamy w czasopismach - o 6,5 proc., a w dziennikach - o 9 proc.

grafika

Agora z serią przejęć, negocjuje kredyt

W lutym br. Agora za 130,7 mln zł kupiła 40 proc. udziałów Eurozetu (nadawcy m.in. Radia ZET), w ramach umowy zyskała też możliwość przejęcia do 2022 roku pozostałych 60 proc. jego udziałów od czeskiej spółki SFS Ventures. Wykorzystała do tego 75 mln zł z limitu kredytowego uzyskanego w maju 2017 roku. Postępowanie w sprawie tej transakcji podjął UOKiK. W październiku Agora złożyła do UOKiK-u wniosek o zgodę na kupno pozostałych 60 proc. udziałów Eurozetu.

Jesienią ub.r. i w czerwcu br. Agora wzięła udział w dwóch rundach finansowania czeskiej spółki ROI Hunter zajmującej się marketingiem internetowym. W efekcie przejęła 24 proc. jej udziałów za ok. 4,4 mln euro. Ponadto w br. przejęła pakiety udziałów Online Technologies HR i Piano Group.

Od marca Agora razem ze swoimi spółkami zależnymi AMS i Helios prowadzi negocjacje z konsorcjum banków dotyczące kredytu o wartości do 500 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/goldenline-tadeusz-kuropatwinski-prezesem-deptula-gil-zalewski-i-hendel-w-zespole,7170833405044865a ##

Łącznie Agora w trzecim kwartale br. zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 13,3 proc. do 293,3 mln zł oraz 3,1 mln zł straty netto, a od stycznia do września br. - 871,5 mln zł (9,6 proc. więcej niż rok wcześniej) i 13,1 mln zł straty netto (wobec 7,1 mln zł zysku przed rokiem).

Nikola Bochyńska
Autor artykułu:
Nikola Bochyńska
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą